Hiába egészen jó a weboldalunk, amely értékesítéssel foglalkozik, mindig lehet találni egy-két pontot, amelyeket tovább finomítva növelhetjük a konverziót azáltal, hogy a felhasználóknak segítünk feladataik eredményes végrehajtásában, vagy legalább nem gátoljuk ebben őket. Ebben a harcban segítünk ezúttal öt újabb tippel.
Szállítási információk kiemelése
A legtöbb magyar weboldalon legalább egy két perc komoly munkájába kerül a felhaszálóknak megtudni, hogy mit mennyiért szállítanak. Ez többnyire egy eléggé eldugott vásárlási információk oldal legeldugottabb szegletében szokott megtalálható lenni. Ne tegyük ennek elérését túl nehézzé, mert ez két kellemetlen esethez vezethet. A vásárlók egyszerűen elhagyják az oldalunkat, mert bizonytalanok és gyanítják, hogy a szállítás drága lehet, ha rejtegetjük (ezért rossz általában minden árat elrejteni, ha nem tudják az emberek, akkor biztosak abban, hogy sok). Ha pedig egy kicsit jobban bíznak bennünk, akkor valamit beledobnak a kosárba és addig kattintgatnak, amíg meg nem jelenik a szállítás ára, majd utána elhagyják a kosarat és elkezdenek valóban vásárolni, vagy örökre elmennek. Ez a fajta viselkedés lehet az egyik oka annak, hogyha sok elhagyott kosarunk van. Egyik eset sem kellemes, ezért célszerű ezt a szállítási információt egy menüpontban jól láthatóan kitenni, és akár a nyitón direktben elmondani a leggyakoribb szállítási árat. Bonyolult az árképzésünk? Ez nem mentség. Egyrészt írjuk ki a leggyakoribb esetet, és adjunk linket-tooltipet a teljes táblázathoz, másrészt, ha bonyolult, akkor eleve nem jó, mert az emberek nem fogják érteni, és amit nem értenek, azt nem szeretik. Tegyük felfoghatóvá szállítási árképzésünk!