HTML

Ergománia

Webergonómiai írások magyar és nemzetközi weblapokról Rung Andrástól, aki az első ilyen témájú kutatást vezette a Budapesti Műszaki Egyetemen. Az egyetlen ilyen témájú magyar könyvét Kiss Orhideával a Gondolat Kiadó jelentette meg Felhasználóbarát honlapok címmel.



Rung András, webergonómiai tanácsadó

rungandras@gmail.com
06-30-3975008
Rung András a twitteren

Friss topikok

Címkék

2009 (1) 5000 (1) ajánlás (4) amazon (2) angol (1) architektúra (1) autóvásárlás (1) bank (4) befektetés (2) bejegyzés (1) beszámoló (1) biztosítás (1) blog (2) canon (2) canon.hu (1) chat (1) cib (1) cnn (1) design (4) designer (1) digitális (1) drótváz (5) elektronika (1) elemzés (20) elnevezés (2) előadás (12) előny (1) ep (2) eredménynövekedés (2) ergonómia (6) ergonomus (1) értékelés (1) európa (1) facebook (2) fejlesztés (2) fejlesztő (1) felhasználó (1) felhasználóbarát (1) fényképezőgép (1) fidesz (1) figyelem (1) film (1) fizetés (1) folyamat (2) főnév (1) form (2) gazdaság (1) google (1) hangvezérlés (2) használhatóság (1) hatékonyság (21) ház (1) háztartási (1) hellókarácsony (1) hiba (1) hír (1) honlap (9) ige (1) ikon (1) információ (1) információszervezés (6) ingatlan (2) interjú (1) internet (1) iphone (2) ismerős (1) italia (1) iwiw (1) jakob (1) jegyvásárlás (2) jobbik (1) kamera (1) kategória (1) kávéfőző (1) keresés (14) keresőoptimalizálás (2) kereső optimalizálás (2) keress (1) kézikönyv (1) kiállítás (1) kiemelés (2) konkurencia (1) konverzió (6) könyv (1) közösségi (1) látogatottság (1) lbp (1) letöltés (1) lézernyomtató (1) lmp (1) magyar (2) marketing (1) mdf (1) megtérülés (5) menü (5) menünév (1) menüpont (3) milánó (2) mobil (7) mockup (1) módszer (2) mszp (1) munkamenedzsment (1) műsor (1) nap (1) navigáció (8) nielsen (1) nyertes (1) nyitó (1) nyitóoldal (1) ok (1) összehasonlítás (1) otp (1) parlament (1) photohall.hu (1) portál (1) praktikus (1) prezi (1) probléma (1) program (1) programozó (1) projekt (1) rádió (1) ragozás (1) recesszió (1) redundancia (1) regisztráció (1) repülőjegy (1) saab (2) seo (3) skype (1) smashing (1) stratégia (2) sturktúra (1) szakmai (1) szdsz (1) személyautó (1) szemmozgás (1) szerkezet (1) szervezés (1) szétesés (1) szín (2) szórakozás (1) szöveg (1) tab (1) találat (1) tech (1) technológia (1) tekintet (1) telekommunikáció (1) termékoldal (4) terv (1) tervezés (16) tesztelés (4) tipp (1) típushiba (2) tren (1) tv (1) twitter (2) url (1) utalás (1) üzenet (1) választás (2) válság (1) varese (2) vásárlás (4) vélemény (1) verseny (2) visszaesés (1) vizsgálat (1) vonat (1) web (2) webergonómia (28) weblap (15) weblaptervezés (4) weboldal (2) webshop (7) wekerle (1) wizzair (1) wudhu (2) zene (1) zui (1) Címkefelhő

Netrisk biztosítás kötés: nehézkes, de megoldható

2010.11.18. 11:36 Rung András

Mivel most van a kötelező felelősségbiztosítás váltás időszaka az autósok számára, ezért aktuális témaként megnéztem, hogy mennyire könnyű váltatnunk, újrakötnünk, ha a netrisk.hu szolgáltatásait vesszük igénybe. Évről évre az ő oldalukat használom, mert nem volt kedvem mást kipróbálni, de még évek múltán is könnyű felidézni több hibájukat. Lássuk csak mik is ezek a hibák, amelyek most is élnek, ha az ajánlatadás ünnepélyes pillanatáig akarunk elhatolni már regisztrált, visszatérő ügyfélként.

Az oldalon a díjszámítás gomb megfelelő ahhoz, hogy rögtön nekilássunk a kitöltésnek, de a túl sok kiemelés miatt eléggé elveszik. Nem annyira egyértelmű a kiemelkedése. Az oldal egyébként kifejezetten ronda. Érdemes lenne ebből a szempontból is újratervezni.


netrisk nyitó

Következő lépésben egy elosztó oldalra jutunk, ahol viszonylag egyszerűen választhatom a KGFB gyorskalkulátor pontot. Jobb lett volna ezt rögtön kitenni a nyitóra. Talán a saját ügyfeleknek való pontot első helyre raknám, hacsak nem az új ügyfelek nagyobb számban vannak, ami optimális esetében remélhetőleg nem így van, hisz a visszatérő ügyfél a legjobb ügyfél. A kalkulátorok közt a lány képe viszont meglehetősen felesleges. Elvonja a figyelmet a lényegről, és egy tipikus netrisk ügyfél kevésbé tud a padlón heverve számolgató lánnyal azonosulni. Szimpatikus, hogy mértékkel, de kellő mennyiségben alkalmaztak a szövegekben félkövér kiemeléseket. A belépés már nyugodtan lehetne ezen az oldalon, mert akkor egy kattintástól megkíméltük volna ügyfeleinket.


elosztó oldal

Mivel kötelező biztosítást akarunk kötni a 3. oldalon (még mindig nem csináltunk semmit!) teljesen felesleges a figyelemelterelő tájékoztató szöveg, ami akkor lehet érdekes, ha nem ennyire céltudatosan indulunk el. Az ellenőrző karakterek kifejezés helyett célszerűbb lenne a könnyebben érthető betűket és számokat használni. Kissé töredékes még ez a mondat is az oldalon:

Amennyiben Ön elfelejtette jelszavát vagy azonosítóját : elfelejtett jelszó

Jobb lenne úgy, hogy Amennyiben Ön elfelejtette jelszavát vagy azonosítóját, lépjen kapcsolatba velünk! És egy Elfelejtettem a jelszavam vagy az azonosítóm. feliratú gomb kellene ez alá.

Ha a captchát elfelejtettük beírni akkor újratöltődik a oldal, de figyelmeztethetne is minket az oldal.

















3. belépő oldal

Ezt követően egy újabb választó oldalra kerülünk. Ez már nagyon unalmas. Egy autóm van, arra akarok ajánlatot kapni. Ha változott, akkor majd szólok. Ezen az oldalon már kifejezetten sok a szöveg, teljesen értelmetlen győzködni az embereket, akik szeretnének csak keveset kattintani.


4. belépő oldal


Amikor tovább haladok innen nem értem, hogy miért kell új ablakot nyitni. Az első oldalon az autóm alapadatait látom. A szövegek hosszúak, és jobbra kellene őket rendezni, hogy egyértelműen látszódjon mi mihez tartozik.


alapadatok egyeztetés

Jó, hogy a kérdőjel alatt háttérinformációt kapunk. Viszont a kattintással való előhívás felesleges, elég lenne egérrámozgatás is. Emiatt kell alkalmazni a nehézkes bezár gomb használatot is, ami jobb lenne egy x-szel. Zavaró, hogy ennek ráadásul kétféle változata is megjelenik. A második esetben kis i betűt látunk, ami úgy működik, ahogy neki kell, de ugyanezeken az oldalakon láthatunk kérdőjeleket is. Zavarbaejtő.




















háttérinformáció biztosítása


A 2. oldalon meglepő, hogy bizonyos többször megadott adataimra nem emlékszik az autómmal kapcsolatban, mint pl. az hogy benzines. Igen meglepő. Hasonlóan bosszantó, hogy a következő oldalon nem tudja az autóm típusát és teljesítményét se az oldal. Eddig már legalább 3-szor megadtam nekik az évek során. Az oldalakon ahogy lépdelünk előre a lépések száma nem nő, még az 5. oldalon is azt látjuk, hogy csak az adategyeztetésnél tartunk. A KGFB-vel egyszerre köthetek cascót is. A szükséges adatok megadása nem kötelező, de nincs megfelelően kiemelve az instrukcióban. Szintén nem tudják az előző évi bonus-malus fokozatom és az okozott károk alapján, hogy most milyen fokozatban leszek. Nekem kell kiszámolnom újra.


lényegi információ nincs kiemelve

A számos információlekérdező oldal kitöltése után végre megkapjuk az ajánlatokat. Itt jó, hogy figyelmeztetnek minket, ha más fizetési módot választunk, akkor olcsóbb lehet. Az oldal azonban nagyon kusza, kicsit szét van csúszva. Ez a netrisk legrondább aloldala, ahol üzleti döntést kellene meghoznunk. A logós nem logós vegyes megjelenítés nem bizalomkeltő. Feszesebb lenne a design ezek nélkül. Az újrakötöm gombnak vizuálisan erősebbnek kellene lennie. Nagyon hiányzik az oldalról egy mentés funkció, vagy ha mégis van valahol eldugva, akkor én azt nem találtam.


ajánlatadó oldal

Összességében a netrisk.hu egy működőképes oldal. Lehet vele ajánlatot kérni, de a felhasználó idejével pazarlóan bánnak és a lompos megoldások elbizonytalanítóak lehetnek a cég professzionalizmusában, pedig a felhasználói bizalom ebben a műfajban kiugróan fontos tényező.

6 komment

Címkék: hatékonyság biztosítás

A bejegyzés trackback címe:

https://ergomania.blog.hu/api/trackback/id/tr122456846

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BognarAkos 2010.11.18. 21:24:59

Borzasztóan furcsa, hogy a hazai legerősebb jövedelmezőségű internetes bizniszek krémje - pl. NetRisk, Vatera - felhasználói felülete mennyire khm, mondjuk így, idejétmúlt. :)

Rung András · http://www.twitter.com/rungandras 2010.11.18. 21:39:08

@BognarAkos: Igen, ilyenkor szokták mondani, hogy ez egy ilyen ország. Mi meg azon vagyunk, hogy ez ne egy ilyen ország legyen :)

zsuzskaa 2010.11.19. 13:57:38

Idén az UNIQA-re váltottam, meglepődtem, hogy mennyire felhasználóbarát az oldaluk. :)
tiny.cc/uniqa

Rung András · http://www.twitter.com/rungandras 2010.11.19. 17:54:13

@zsuzskaa: Jövőre lehet, hogy én is így teszek. Nyilván az egész jár egy kis papírozással, amihez az embernek nincs kedve.

Novák Ákos · http://boldogsagprojekt365.hu 2010.11.21. 17:59:46

1 évet töltöttem egy bizti alkusznál mint programozó (nem a netrisknél), és azt kell mondjam hogy iszonyú munkaóra van a felületek mögött. Folyamatosan változó jogszabályok, amiket nem két kattintással lehet beállítani és átprogramozni, aztán ott van az hogy a biztosítók az utolsó pillanatban teszik közzé az áraikat, ilyenkor fejetlenség és hajtás van, hogy ki lesz kész előbb vele, mert néhány órán is sok pénzt nyerhet egy alkusz. Persze ez nem mentség az ergonómia elhanyagolására, mivel mondhatnánk hogy ott van az egész év rá. Igen, viszont egész évben újabb tarifálókat készítenek (lakásbiztosítás, utasbiztosítás, jövedelempótló biztosítás stb.) minden évbe jön egy-két biztosításfajta az online alkuszok felületére, amiknek a fejlesztése több hónap stb. Nyilván ha valaki lépne az ügyben egy nagyot, akkor rákényszerülnének a többiek is, de tudomásul kell venni, hogy ez így is működik a piacon, mert rá vannak kényszerülve az emberek, ha spórolni szeretnének. Ebben az iparágban (legalábbis a kgfb váltásnál) nem a piac diktál. De meglátjuk mi lesz néhány év múlva mert elvileg el fognak tűnni ezek a kampányidőszakok, mivel ha jól tudom a kormány elfogadta azt a rendeletet, miszerint évközi váltások is lehetnek (pontosan nem tudom a dátumot mikortól, és nyilván a vásárlástól számítva akkor is 1 év lesz a kötelező kötési időszak)

Rung András · http://www.twitter.com/rungandras 2010.11.21. 18:22:28

@ákos: Abban igazad van, hogy a nagyon szűk határidők miatt nehéz összehozni, illeszteni dolgokat, de a leírt hibák nagy része már tényleg évek óta megvan. Ezeket lehetne, illene javítani. Igazi váltás tényleg akkor lesz, ha élesebb lesz a verseny az alkuszok közt, és te mint ügyfél láto, hogy az alkusz és a biztosító váltás is gyorsabb, mint ha maradsz a régi alkuszodnál. Ezt kommunikálni is kell, nem csak megcsinálni. A versenyt még az erősítheti, ha egy új vagy megújult játékos tudja azt kommunikálni, hogy ha jó az ergonómia akkor jobb döntéseket hozol, nem hibázol, nem ikszelsz félre és ezzel akár pénzt is takaríthatsz meg. Másrészt a hibás ergonómia hibás kitöltéseket hozhat, ami az alkusz oldalán többletumunka, azaz ugyanúgy költség.
süti beállítások módosítása