HTML

Ergománia

Webergonómiai írások magyar és nemzetközi weblapokról Rung Andrástól, aki az első ilyen témájú kutatást vezette a Budapesti Műszaki Egyetemen. Az egyetlen ilyen témájú magyar könyvét Kiss Orhideával a Gondolat Kiadó jelentette meg Felhasználóbarát honlapok címmel.



Rung András, webergonómiai tanácsadó

rungandras@gmail.com
06-30-3975008
Rung András a twitteren

Friss topikok

Címkék

2009 (1) 5000 (1) ajánlás (4) amazon (2) angol (1) architektúra (1) autóvásárlás (1) bank (4) befektetés (2) bejegyzés (1) beszámoló (1) biztosítás (1) blog (2) canon (2) canon.hu (1) chat (1) cib (1) cnn (1) design (4) designer (1) digitális (1) drótváz (5) elektronika (1) elemzés (20) elnevezés (2) előadás (12) előny (1) ep (2) eredménynövekedés (2) ergonómia (6) ergonomus (1) értékelés (1) európa (1) facebook (2) fejlesztés (2) fejlesztő (1) felhasználó (1) felhasználóbarát (1) fényképezőgép (1) fidesz (1) figyelem (1) film (1) fizetés (1) folyamat (2) főnév (1) form (2) gazdaság (1) google (1) hangvezérlés (2) használhatóság (1) hatékonyság (21) ház (1) háztartási (1) hellókarácsony (1) hiba (1) hír (1) honlap (9) ige (1) ikon (1) információ (1) információszervezés (6) ingatlan (2) interjú (1) internet (1) iphone (2) ismerős (1) italia (1) iwiw (1) jakob (1) jegyvásárlás (2) jobbik (1) kamera (1) kategória (1) kávéfőző (1) keresés (14) keresőoptimalizálás (2) kereső optimalizálás (2) keress (1) kézikönyv (1) kiállítás (1) kiemelés (2) konkurencia (1) konverzió (6) könyv (1) közösségi (1) látogatottság (1) lbp (1) letöltés (1) lézernyomtató (1) lmp (1) magyar (2) marketing (1) mdf (1) megtérülés (5) menü (5) menünév (1) menüpont (3) milánó (2) mobil (7) mockup (1) módszer (2) mszp (1) munkamenedzsment (1) műsor (1) nap (1) navigáció (8) nielsen (1) nyertes (1) nyitó (1) nyitóoldal (1) ok (1) összehasonlítás (1) otp (1) parlament (1) photohall.hu (1) portál (1) praktikus (1) prezi (1) probléma (1) program (1) programozó (1) projekt (1) rádió (1) ragozás (1) recesszió (1) redundancia (1) regisztráció (1) repülőjegy (1) saab (2) seo (3) skype (1) smashing (1) stratégia (2) sturktúra (1) szakmai (1) szdsz (1) személyautó (1) szemmozgás (1) szerkezet (1) szervezés (1) szétesés (1) szín (2) szórakozás (1) szöveg (1) tab (1) találat (1) tech (1) technológia (1) tekintet (1) telekommunikáció (1) termékoldal (4) terv (1) tervezés (16) tesztelés (4) tipp (1) típushiba (2) tren (1) tv (1) twitter (2) url (1) utalás (1) üzenet (1) választás (2) válság (1) varese (2) vásárlás (4) vélemény (1) verseny (2) visszaesés (1) vizsgálat (1) vonat (1) web (2) webergonómia (28) weblap (15) weblaptervezés (4) weboldal (2) webshop (7) wekerle (1) wizzair (1) wudhu (2) zene (1) zui (1) Címkefelhő

Áttervezés magyaroknak előadás

2011.11.15. 21:02 Rung András

Ezúton megosztom a Használhatóság napján tartott előadásomat pdf és keynote formátumban.

Valamint a szövege itt is olvasható egyben:

Könnyebb javítani, mint alkotni?

  • Nincsenek kiindulási tartalmak
  • Nincsenek használati adatok
  • Nincsenek teszteredmények
  • Képlékeny funkcióhalmaz
  • Többnyire hiányzik a marketing terv
  • Sok munkával is teljesen rossz alkalmazások hozhatók létre


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A javítás veszélyei és nehézségei

  • Túlzott magabiztosság a felhasználói viselkedéssel kapcsolatban
  • Túl merev korábbi keretek: design-guide-ok
  • Fájdalmas a funkciók és tartalmak eldobása
  • Tesztek nélkül nehéz megbecsülni, hogy valójában mihez szoktak hozzá az emberek és mihez nem
  • Nehéz kommunikálni
  • Elmarad a bemeneti és kimeneti mérés

 

 

 

 

 

 

 

Javítás egy ideális világban

  • Analitikák tanulmányozása
  • Célok letisztázása, konzultáció releváns emberekkel
  • Bemeneti teszt
  • Kreatív kézi drótvázak
  • Statikus drótvázak, konzultáció fejlesztőkkel és designerekkel
  • Dinamikus drótvázak kiegészítő leírással
  • Prototípus teszt
  • Támogatás és konzultáció fejlesztés alatt
  • Kimeneti teszt

 

 

 

 

 

A jó design hatása a társadalomra

  • Fokuszált
  • Hatékony
  • Környezetbarát
  • Alacsonyabb stresszint
  • Nyitottság a technológiára

 

A felhasználói élmény alappillérei

  • Ismerős
  • Visszajelez
  • Hatékony
  • Magától értetődő
  • Támogatás
  • Tartalmasság
  • Konzisztencia
  • Megbízható
  • Ötletes

 

Adaptáció elviselhetetlen könnyűsége

  • Könnyen elérhető, jó minták
  • Adathiány a hazai viselkedésről
  • Kicsi kulturális különbség a webhasználatban
  • A direkt adaptáció is sokkal jobb, mint a lokális rossz variációk tartása

 

Magyar kulturális sajtosságok

  • Nemzetközi sztenderdek gyengébb ereje
  • Bizalmatlanság
  • Erőteljes kísérletező hajlam -> a lokális segítség a hatékony
  • Szövegpedantéria (helyesírás- és nyelvfetishizmus)
  • Gyengébb vizuális kultúra a széles tömegeknél

 

Magyar szituációs sajátosságok

  • Nemzetközi állapotok korábbi szintjei
  • Nincsenek ízlésformáló hazai oldalak (pl. amazon.com)
  • Gyenge teljesítmény erősen hat a használhatóság megítélésére
  • Előbb a használhatóság aztán az élmény?

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ergomania.blog.hu/api/trackback/id/tr433385847

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása