HTML

Ergománia

Webergonómiai írások magyar és nemzetközi weblapokról Rung Andrástól, aki az első ilyen témájú kutatást vezette a Budapesti Műszaki Egyetemen. Az egyetlen ilyen témájú magyar könyvét Kiss Orhideával a Gondolat Kiadó jelentette meg Felhasználóbarát honlapok címmel.



Rung András, webergonómiai tanácsadó

rungandras@gmail.com
06-30-3975008
Rung András a twitteren

Friss topikok

Címkék

2009 (1) 5000 (1) ajánlás (4) amazon (2) angol (1) architektúra (1) autóvásárlás (1) bank (4) befektetés (2) bejegyzés (1) beszámoló (1) biztosítás (1) blog (2) canon (2) canon.hu (1) chat (1) cib (1) cnn (1) design (4) designer (1) digitális (1) drótváz (5) elektronika (1) elemzés (20) elnevezés (2) előadás (12) előny (1) ep (2) eredménynövekedés (2) ergonómia (6) ergonomus (1) értékelés (1) európa (1) facebook (2) fejlesztés (2) fejlesztő (1) felhasználó (1) felhasználóbarát (1) fényképezőgép (1) fidesz (1) figyelem (1) film (1) fizetés (1) folyamat (2) főnév (1) form (2) gazdaság (1) google (1) hangvezérlés (2) használhatóság (1) hatékonyság (21) ház (1) háztartási (1) hellókarácsony (1) hiba (1) hír (1) honlap (9) ige (1) ikon (1) információ (1) információszervezés (6) ingatlan (2) interjú (1) internet (1) iphone (2) ismerős (1) italia (1) iwiw (1) jakob (1) jegyvásárlás (2) jobbik (1) kamera (1) kategória (1) kávéfőző (1) keresés (14) keresőoptimalizálás (2) kereső optimalizálás (2) keress (1) kézikönyv (1) kiállítás (1) kiemelés (2) konkurencia (1) konverzió (6) könyv (1) közösségi (1) látogatottság (1) lbp (1) letöltés (1) lézernyomtató (1) lmp (1) magyar (2) marketing (1) mdf (1) megtérülés (5) menü (5) menünév (1) menüpont (3) milánó (2) mobil (7) mockup (1) módszer (2) mszp (1) munkamenedzsment (1) műsor (1) nap (1) navigáció (8) nielsen (1) nyertes (1) nyitó (1) nyitóoldal (1) ok (1) összehasonlítás (1) otp (1) parlament (1) photohall.hu (1) portál (1) praktikus (1) prezi (1) probléma (1) program (1) programozó (1) projekt (1) rádió (1) ragozás (1) recesszió (1) redundancia (1) regisztráció (1) repülőjegy (1) saab (2) seo (3) skype (1) smashing (1) stratégia (2) sturktúra (1) szakmai (1) szdsz (1) személyautó (1) szemmozgás (1) szerkezet (1) szervezés (1) szétesés (1) szín (2) szórakozás (1) szöveg (1) tab (1) találat (1) tech (1) technológia (1) tekintet (1) telekommunikáció (1) termékoldal (4) terv (1) tervezés (16) tesztelés (4) tipp (1) típushiba (2) tren (1) tv (1) twitter (2) url (1) utalás (1) üzenet (1) választás (2) válság (1) varese (2) vásárlás (4) vélemény (1) verseny (2) visszaesés (1) vizsgálat (1) vonat (1) web (2) webergonómia (28) weblap (15) weblaptervezés (4) weboldal (2) webshop (7) wekerle (1) wizzair (1) wudhu (2) zene (1) zui (1) Címkefelhő

Ingyenesen letölthető webshoptervezési leírás

2011.01.26. 05:00 Rung András

A kevésbé aktív elmúlt hetekért szeretném kárpótolni olvasóimat azzal, hogy most ingyen letölthetnek egy dokumentumot, ami azzal kapcsolatban tartalmaz irányelveket, hogy hogyan lehet barátságos, hatékony webshopokat tető alá hozni.

Webshop ergonómiai elvek (pdf, 1,2 Mb)

Jó olvasást mindenkinek, a visszajelzéseknek örülök kommentek formájában. A szöveg szabadon használható, de ilyenkor is illik rám hivatkozni.

3 komment

Címkék: webshop tervezés

A bejegyzés trackback címe:

https://ergomania.blog.hu/api/trackback/id/tr312613483

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szántó Gábor · http://choirs.oftheworld.club 2011.01.27. 11:02:23

Azt írod, hogy a megosztás ikonok a cím alatt, vagy kép mellett legyenek. Azért ez hosszabb termékleírások, vagy mobilos böngésző esetén nem biztos, hogy jó dolog, mivel ellapozhat a megosztás ikonokról. Szóval én mindig a tartalom alá javaslom ezeket a cuccokat, ami abból is következik, hogy a felhasználó azután dönti el, hogy megoszt valamit, miután végigolvastAa.

A kosarat én szívesebben látom külön blokkban több információval. Igenis legyen benne minden termék az egységárával, darabszámmal, összértékkel együtt. Tudja a blokkban is szerkeszteni a darabszámot. Legyen ráhúzva a terméknévre egy hovermenü, ahol kidobhatja, csökkentheti az egységszámot sőt, lecserélheti a terméket arra, ahol éppen van.

Szóval majdnem az összes funkciót le kellene tudni kezelni minden oldalon ennek a blokknak. Főleg a soktételes listáknál van ennek lényege olyan boltban, ahol hasonló termékek hegyekben állnak, és simán lehet, hogy közben jobbat/neki megfelelőbbet talá az ember.

Ez meg egy ötlet, mert igazából sehol sem láttam még, lehet zöldség is, de én tuti használnám nagybevásárláskor:
Saját kategorizálás. Pl azt mondom, hogy sajtot szeretnék venni. Nézem a sajtokat, ez mondjuk érdekel, ezis, ezis, a végén meg kiválasztom belőle ami kell.

Még egy, és ezt sem láttam még: Bevásárlólista kezelése. Megint magamból indulok ki, de pl laptopot is úgy vettem, hogy majd egy hónapig túrtam az infokat, írtam magamnak a szóba jöhető típusokat. Nos mennyivel egyszerűbb lett volna nekem mint usernek, hogy mondjuk egy szövegdobozba bemásolom soronként a típusokat, és kapom egy találati listában, netán összehasonlító táblázatban az eredményeket.

Mondom ezeket úgy, hogy webfejlesztőként a hajam égnek állna, ha valaki ilyen wishlisttel keresne meg.. :)

Szántó Gábor · http://choirs.oftheworld.club 2011.01.28. 09:47:35

"A kosarat én szívesebben látom külön blokkban több információval. Igenis legyen benne minden termék az egységárával, darabszámmal, összértékkel együtt. Tudja a blokkban is szerkeszteni a darabszámot. Legyen ráhúzva a terméknévre egy hovermenü, ahol kidobhatja, csökkentheti az egységszámot sőt, lecserélheti a terméket arra, ahol éppen van."

Most nézem, a librin, ez nagyon jól meg van csinálva.

Rung András · http://www.twitter.com/rungandras 2011.01.28. 10:49:32

A megosztás ikon kemény dió. Igazán még szerintem elég friss dolog, hogy teljesen sztenderd legyen. A múltkor beszélgettem erről kollégákkal, hogy van, aki bizony olvasatlanul is nyomja a tartalmakra, annak meg felül kell. Alapvetően én is úgy gondolom, hogy akkor menne, ha már ismered mit osztasz meg. Megoldás lehet, ha esetleg kétszer helyezed el, mivel ezek kicsik (ugyanúgy lehet kosárba gombod is kettő a termékoldalon) és mind a két közönséget szolgálod, vagy az említett mashable.com-os megoldást hozod.

A kosárral az a fő gond, hogy általában éppen, hogy le van jegyezve, minden infó nélkül. Én ennél egy sokkal többfunkcionálisat javaslok, ha ennél többet tud az jobb. De be kell optimalizálni, hogy milyen sűrűn kell a kosárhoz nyúlnod, más a g-roby weboldala és más egy olyan hely, ahol általában egy terméket veszel pl. markabolt.hu

A sajtos pédád olyan mintha kedvenceknek vagy összehasonlításra jelölnéd meg. Vannak ilyenek és ez hasznos is. Igazán itt is mérlegelni kell, hogy mi a várható vásárló magatartás.

Bevásárlólista jó ötlet, ez lényegében tömeges lekérdezés, azonban azt hiszem,hogy a legtöbb embertől ez nem várható. Lényegében ez olyan lenne, mintha a lekérdezőfelületed minde terméket visszaadna, ami illeszthető egy lekérdezésre.

A lbiris megoldás valóban jó. Még nemzetközileg is megállja a helyét. Annyit módosítanék rajta, hogy amikor valamit kosárba teszel, akkor azonnal felajánlanám a fizetés lehetőségét a felugró layerben.