HTML

Ergománia

Webergonómiai írások magyar és nemzetközi weblapokról Rung Andrástól, aki az első ilyen témájú kutatást vezette a Budapesti Műszaki Egyetemen. Az egyetlen ilyen témájú magyar könyvét Kiss Orhideával a Gondolat Kiadó jelentette meg Felhasználóbarát honlapok címmel.



Rung András, webergonómiai tanácsadó

rungandras@gmail.com
06-30-3975008
Rung András a twitteren

Friss topikok

Címkék

2009 (1) 5000 (1) ajánlás (4) amazon (2) angol (1) architektúra (1) autóvásárlás (1) bank (4) befektetés (2) bejegyzés (1) beszámoló (1) biztosítás (1) blog (2) canon (2) canon.hu (1) chat (1) cib (1) cnn (1) design (4) designer (1) digitális (1) drótváz (5) elektronika (1) elemzés (20) elnevezés (2) előadás (12) előny (1) ep (2) eredménynövekedés (2) ergonómia (6) ergonomus (1) értékelés (1) európa (1) facebook (2) fejlesztés (2) fejlesztő (1) felhasználó (1) felhasználóbarát (1) fényképezőgép (1) fidesz (1) figyelem (1) film (1) fizetés (1) folyamat (2) főnév (1) form (2) gazdaság (1) google (1) hangvezérlés (2) használhatóság (1) hatékonyság (21) ház (1) háztartási (1) hellókarácsony (1) hiba (1) hír (1) honlap (9) ige (1) ikon (1) információ (1) információszervezés (6) ingatlan (2) interjú (1) internet (1) iphone (2) ismerős (1) italia (1) iwiw (1) jakob (1) jegyvásárlás (2) jobbik (1) kamera (1) kategória (1) kávéfőző (1) keresés (14) keresőoptimalizálás (2) kereső optimalizálás (2) keress (1) kézikönyv (1) kiállítás (1) kiemelés (2) konkurencia (1) konverzió (6) könyv (1) közösségi (1) látogatottság (1) lbp (1) letöltés (1) lézernyomtató (1) lmp (1) magyar (2) marketing (1) mdf (1) megtérülés (5) menü (5) menünév (1) menüpont (3) milánó (2) mobil (7) mockup (1) módszer (2) mszp (1) munkamenedzsment (1) műsor (1) nap (1) navigáció (8) nielsen (1) nyertes (1) nyitó (1) nyitóoldal (1) ok (1) összehasonlítás (1) otp (1) parlament (1) photohall.hu (1) portál (1) praktikus (1) prezi (1) probléma (1) program (1) programozó (1) projekt (1) rádió (1) ragozás (1) recesszió (1) redundancia (1) regisztráció (1) repülőjegy (1) saab (2) seo (3) skype (1) smashing (1) stratégia (2) sturktúra (1) szakmai (1) szdsz (1) személyautó (1) szemmozgás (1) szerkezet (1) szervezés (1) szétesés (1) szín (2) szórakozás (1) szöveg (1) tab (1) találat (1) tech (1) technológia (1) tekintet (1) telekommunikáció (1) termékoldal (4) terv (1) tervezés (16) tesztelés (4) tipp (1) típushiba (2) tren (1) tv (1) twitter (2) url (1) utalás (1) üzenet (1) választás (2) válság (1) varese (2) vásárlás (4) vélemény (1) verseny (2) visszaesés (1) vizsgálat (1) vonat (1) web (2) webergonómia (28) weblap (15) weblaptervezés (4) weboldal (2) webshop (7) wekerle (1) wizzair (1) wudhu (2) zene (1) zui (1) Címkefelhő

Gördülékeny fizetés

2011.01.12. 15:27 Rung András

Két hete tartottam egy előadást a Metoff-on (Online Fejlesztők és felhasználók: Ergonómia és használhatóság, user experience - egy szebb katarzis) Gördülékeny fizetés címmel, ami itt letölthető. A szöveg álljon itt annak, aki csak át akarja futni:

FŐBB PONTJAIM

  • Miért éri meg a fizetésen csiszolni?




















     
  • Mit kell tudnia?




























     
  • Hogyan javítsuk?

     

















MEGÉRI AZ ERGONÓMIA?

  • Jakob Nielsen kutatásai szerint 2003-ban 135%-os javulás, a konverzió átlagosan 100%-osan nőtt
  • 2008-ban már „csak” 83%-os átlagos növekedés
  • saját tapasztalat: 10 nap munka (2 nap tervezés, 8 nap fejlesztés) 100%-os konverziónövekedést hozott


HATÉKONYSÁGJAVULÁS



Kék = 2003    Piros = 2008

KONVERZIÓNÖVELÉS EGYSZERŰEN

  • A konverziót sokfajta ergonómiai átalakítással növelhetjük (keresés fejlesztése, termékoldalak, kosár funkció stb.)
  • Biztos hatással van rá a fizetés (Luke Wroblewski 10-40%-os javulás csak ettől)
  • Veszélyes átalakítás, de egyszerűen megragadható problémák -> könnyebb rá fokuszálni
  • Formot tervezni kevesen tudnak, habár sokan azt gondolják, hogy triviális feladat.


MIRŐL SZÓL A FIZETÉS?

  • termékegyeztetés
  • adategyeztetés
  • szállítás
  • fizetés/fizetési információk


MIRŐL NEM SZÓL?

  • kényszerregisztráció
  • adatgyűjtés
  • vevők elriasztása





















     


A FIZETÉS EGY FORM

  • A formokat mindenki utálja = a fizetés kellemetlen
  • Legyen a fizetés minél gyorsabb, azaz dobjunk ki minden felesleges kérdést és funkciót.
  • Legyen a vevő számára egyértelmű, hogy a fizetés tényleg rövid lesz, és csak akkor jön létre, ha akarja.


REGISZTRÁCIÓ MEGAKASZT

  • Új vevőink megakadnak már a vásárlás elején
  • Felesleges újabb lemorzsolódási faktor (email szolgáltató, email program stb.)
  • Személyes adataikat ráérünk elkérni, ha már mindenben megegyeztünk.
  • A regisztráció fogalma eleve ellenérzéseket kelt.


EGYÉRTELMŰSÉG

  • Párbeszédes jelleg, ha a tömör kifejezés nem elegendő
  • Tömbökbe rendezett és címkézett kérdések
  • Tömbök függvényében oldalszám
  • Sorok közt 50-75% szünet
  • Minden figyelemelvonó elemet tüntessünk el!


ELRENDEZÉS

  • Tudatos választás a címkézésben (balra, jobbra, felülre rendezés vagy beleírt szöveg)
  • gyors áttekinthetőség (címkék egy vonalban összeolvashatók, gomb a végén)
  • Input mezők mérete árulkodó legyen a funkciójukról
  • mega legördülők hanyagolása


ÁLLAPOTJELZÉS

  • Kommunikáljuk egyértelműen, hogy hol van és mi jön ez után.
  • Egy lépés valóban egy lépés legyen.
  • Visszalépés és elmentés lehetősége
  • Kommunikálni, hogy még nem vette meg.
  • Előnézet lehetősége


GOMBOK A GYORS BEFEJEZÉSHEZ

  • Gombok felirata cselekvésre serkentő, személyes nyelvhasználattal
  • Emeljük ki jobban az elsődleges akciók gombját (szín, méret, elhelyezés)!
  • Miután megnyomtak egy gombot, ne lehessen még egyszer megnyomni.
  • Felhasználási feltételek elfogadása kerüljön a gombra.

 

Szólj hozzá!

Címkék: vásárlás hatékonyság form

A bejegyzés trackback címe:

https://ergomania.blog.hu/api/trackback/id/tr1002579077

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.