A 2010. november 10.-én elmondott előadásomat itt a blogban is elérhetővé teszem, hogy aki nem jutott el a használhatóság világnapjának alkalmából tartott rendezvényünkre, az mégis olvashassa a pdf formátumú prezentációt (4 Mb), vagy átfussa itt a szöveget, ami tartalmában azonos.
MIRŐL FOGOK BESZÉLNI?
- Milyen hatékonyságnövekedés érhető el?
- Működik ez Magyarországon?
- Sikertörténet kevés munkával
NIELSEN MÁR MEGMONDTA
- 2003-ban 135%-os javulás, a konverzió átlagosan 100%-osan nőtt
- 2008-ban már „csak” 83%-os átlagos növekedés
MŰKÖDIK-E MAGYAR VISZONYOK KÖZT?
- Elég jó lenne még ez a 83% is, de...
- Működik ez Magyarországon?
- Tényleg el lehet érni ilyen jó eredményeket?
KI HISZI EZT EL?
Az ergonómus elhiszi.
Az ügyfél kételkedik.
A KONVERZIÓ A LÉNYEG
- Nem az összeladástól függ (látogatók száma változhat) Konverziót más tényezők is befolyásolják (offline-online
- reklám, design, termékminőség, termékárazás stb.)
- Az eladásokra hat közvetlenül a SEO, a konverzióra csak áttételesen.
KEVÉS MUNKA IS EREDMÉNYT HOZ
- Itthon a 2003-as amerikai viszonyokhoz hasonló a helyzet
- Vettünk egy egyszerű felépítésű webshopot (hoditas.hu, parfümkereskedés)
- Kétszeresére növeltük a konverziót
- 10 napot dolgoztunk (2 nap ergonómia, 8 nap fejlesztés)
MIT CSINÁLTUNK?
- Könnyebben áttekinthető termék és listaoldalak
- Vásárlási folyamatok érzékelhetőbbé és direktebbé tétele
- Egyértelműbb, aktivitásra serkentő és kevésbé redundáns szövegek
Régi terméklista
Új terméklista
Régi termékoldal
Új termékoldal
VÁSÁRLÁS
- kiemelt, jól látható gombok
- nagyobb termékfotók
- sávos táblázatos tagolás
- azonnali megrendelési lehetőség
- sorközi hibaüzenetek
- törlés egyszerűsítése
Vásárlás oldal
ÖSSZEFOGLALÁS
- Egy eset nem igazolja, hogy általánosan 100%-os konverziónövekedést lehet elérni, de...
- Itthon is működik Az ergonómia igen olcsó konverziónövelő. A kevés
- munkának és az alacsony költségeknek köszönhetően már sokkal kisebb javulás is gyorsan megtérülne.