HTML

Ergománia

Webergonómiai írások magyar és nemzetközi weblapokról Rung Andrástól, aki az első ilyen témájú kutatást vezette a Budapesti Műszaki Egyetemen. Az egyetlen ilyen témájú magyar könyvét Kiss Orhideával a Gondolat Kiadó jelentette meg Felhasználóbarát honlapok címmel.



Rung András, webergonómiai tanácsadó

rungandras@gmail.com
06-30-3975008
Rung András a twitteren

Friss topikok

Címkék

2009 (1) 5000 (1) ajánlás (4) amazon (2) angol (1) architektúra (1) autóvásárlás (1) bank (4) befektetés (2) bejegyzés (1) beszámoló (1) biztosítás (1) blog (2) canon (2) canon.hu (1) chat (1) cib (1) cnn (1) design (4) designer (1) digitális (1) drótváz (5) elektronika (1) elemzés (20) elnevezés (2) előadás (12) előny (1) ep (2) eredménynövekedés (2) ergonómia (6) ergonomus (1) értékelés (1) európa (1) facebook (2) fejlesztés (2) fejlesztő (1) felhasználó (1) felhasználóbarát (1) fényképezőgép (1) fidesz (1) figyelem (1) film (1) fizetés (1) folyamat (2) főnév (1) form (2) gazdaság (1) google (1) hangvezérlés (2) használhatóság (1) hatékonyság (21) ház (1) háztartási (1) hellókarácsony (1) hiba (1) hír (1) honlap (9) ige (1) ikon (1) információ (1) információszervezés (6) ingatlan (2) interjú (1) internet (1) iphone (2) ismerős (1) italia (1) iwiw (1) jakob (1) jegyvásárlás (2) jobbik (1) kamera (1) kategória (1) kávéfőző (1) keresés (14) keresőoptimalizálás (2) kereső optimalizálás (2) keress (1) kézikönyv (1) kiállítás (1) kiemelés (2) konkurencia (1) konverzió (6) könyv (1) közösségi (1) látogatottság (1) lbp (1) letöltés (1) lézernyomtató (1) lmp (1) magyar (2) marketing (1) mdf (1) megtérülés (5) menü (5) menünév (1) menüpont (3) milánó (2) mobil (7) mockup (1) módszer (2) mszp (1) munkamenedzsment (1) műsor (1) nap (1) navigáció (8) nielsen (1) nyertes (1) nyitó (1) nyitóoldal (1) ok (1) összehasonlítás (1) otp (1) parlament (1) photohall.hu (1) portál (1) praktikus (1) prezi (1) probléma (1) program (1) programozó (1) projekt (1) rádió (1) ragozás (1) recesszió (1) redundancia (1) regisztráció (1) repülőjegy (1) saab (2) seo (3) skype (1) smashing (1) stratégia (2) sturktúra (1) szakmai (1) szdsz (1) személyautó (1) szemmozgás (1) szerkezet (1) szervezés (1) szétesés (1) szín (2) szórakozás (1) szöveg (1) tab (1) találat (1) tech (1) technológia (1) tekintet (1) telekommunikáció (1) termékoldal (4) terv (1) tervezés (16) tesztelés (4) tipp (1) típushiba (2) tren (1) tv (1) twitter (2) url (1) utalás (1) üzenet (1) választás (2) válság (1) varese (2) vásárlás (4) vélemény (1) verseny (2) visszaesés (1) vizsgálat (1) vonat (1) web (2) webergonómia (28) weblap (15) weblaptervezés (4) weboldal (2) webshop (7) wekerle (1) wizzair (1) wudhu (2) zene (1) zui (1) Címkefelhő

Jelentős eladási hatákonyságnövelés néhány nap munkával

2010.11.11. 11:24 Rung András

A 2010. november 10.-én elmondott előadásomat itt a blogban is elérhetővé teszem, hogy aki nem jutott el a használhatóság világnapjának alkalmából tartott rendezvényünkre, az mégis olvashassa a pdf formátumú prezentációt (4 Mb), vagy átfussa itt a szöveget, ami tartalmában azonos.

MIRŐL FOGOK BESZÉLNI?

  • Milyen hatékonyságnövekedés érhető el?
  • Működik ez Magyarországon?
  • Sikertörténet kevés munkával


NIELSEN MÁR MEGMONDTA

  • 2003-ban 135%-os javulás, a konverzió átlagosan 100%-osan nőtt
  • 2008-ban már „csak” 83%-os átlagos növekedés


























MŰKÖDIK-E MAGYAR VISZONYOK KÖZT?

  • Elég jó lenne még ez a 83% is, de...
  • Működik ez Magyarországon?
  • Tényleg el lehet érni ilyen jó eredményeket?


















KI HISZI EZT EL?


Az ergonómus elhiszi.
Az ügyfél kételkedik.






A KONVERZIÓ A LÉNYEG

  • Nem az összeladástól függ (látogatók száma változhat) Konverziót más tényezők is befolyásolják (offline-online
  • reklám, design, termékminőség, termékárazás stb.)
  • Az eladásokra hat közvetlenül a SEO, a konverzióra csak áttételesen.


KEVÉS MUNKA IS EREDMÉNYT HOZ

  • Itthon a 2003-as amerikai viszonyokhoz hasonló a helyzet
  • Vettünk egy egyszerű felépítésű webshopot (hoditas.hu, parfümkereskedés)
  • Kétszeresére növeltük a konverziót
  • 10 napot dolgoztunk (2 nap ergonómia, 8 nap fejlesztés)
  •  

MIT CSINÁLTUNK?

  • Könnyebben áttekinthető termék és listaoldalak
  • Vásárlási folyamatok érzékelhetőbbé és direktebbé tétele
  • Egyértelműbb, aktivitásra serkentő és kevésbé redundáns szövegek








Régi terméklista


Új terméklista


Régi termékoldal


Új termékoldal

VÁSÁRLÁS

  • kiemelt, jól látható gombok
  • nagyobb termékfotók
  • sávos táblázatos tagolás
  • azonnali megrendelési lehetőség
  • sorközi hibaüzenetek
  • törlés egyszerűsítése


Vásárlás oldal

ÖSSZEFOGLALÁS

  • Egy eset nem igazolja, hogy általánosan 100%-os konverziónövekedést lehet elérni, de...
  • Itthon is működik Az ergonómia igen olcsó konverziónövelő. A kevés
  • munkának és az alacsony költségeknek köszönhetően már sokkal kisebb javulás is gyorsan megtérülne.

 

 

11 komment

Címkék: vásárlás hatékonyság előadás webshop konverzió

A bejegyzés trackback címe:

https://ergomania.blog.hu/api/trackback/id/tr172441344

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

polgarp · http://gepelmeny.blog.hu/ 2010.11.11. 18:17:19

Nekem a legfontosabb információ az előadásodban a 2 nap ergonómiai ráfordítás = 100%-os koverziónövelés volt.
Talán itthon fontos lehet a "usability félpénzen" hozzáállás már csak a méretek miatt is, azaz hogy lehet már kevés ergonómiai befektetéssel is nagy eredményt elérni.

Rung András · http://www.twitter.com/rungandras 2010.11.11. 18:38:42

Igen, lehet, hogy nem az ergonómus a legolcsóbb ember a fejlesztésben, de talán az ő munkaórái nagyon sokat hoznak a sikerhez, vagy inkább fogalmazzunk úgy, ha kihagyjuk, akkor az nagy kárt okoz. A mi példánk tényleg azt mutatta meg, hogy kis okossággal csodákat lehet művelni. Persze a 100%-os konverziónövekedés csak olyan oldalon segít, ahol a termék egyáltalán eladható. Ez a parfümjeink esetében nem volt probléma.

gabesas 2010.11.11. 22:54:52

Köszi a postot, érdekes volt mindenképpen. Igazából csak az jutott eszembe hogy egy csomó régi fejlesztésű, hulladék webshopnál nemnagyon lehetne ezt megtenni sajnos. Sokszor találkozok olyan kódokkal, amikbe egyszerűbb nem belenyúlni, hanem a nulláról fejleszteni egy teljesen újat, ott ez a néhány nap valószínűleg többre nyúlna.

Viszont a konverzió növekedése nagyon jól mutat!

Asszem 2010.11.11. 22:58:37

Én az Amazon.com-on tévedek el mindig, azt nem lehetne valahogy ergonómosítani?

marketingghost · http://marketinger.blog.hu 2010.11.11. 23:04:18

Köszi a postot!!ritkán látni a magyar weben valami érdekeset és használhatót is a témában...

Rung András · http://www.twitter.com/rungandras 2010.11.12. 00:25:43

@gabesas: Igen, ezeknél a kérdés, hogy jó-e a marketing és a koncepció, ha igen, akkor még mindig megéri ezeket újra összerakni. Ha meg nem, akkor tényleg kár bajlódni velük.

Rung András · http://www.twitter.com/rungandras 2010.11.12. 00:26:17

@Asszem: Hát, én nem tartom olyan rossznak az amazont, de valóban rengeteg az információ és az adat, amiben nehéz rendet vágni.

zsuzskaa 2010.11.12. 12:42:25

hm, nagyon meggyőző, azt hiszem a mi házunk táján is kéne egy ilyen tuning:)

sonance · http://www.sonance.hu 2010.11.12. 12:45:32

Igazán jó ergonómiai elemzést a K&H bank oldaláról lehetne írni, amire a "katasztrófa" szó szerintem kevés. Az egyszerű netbankoló élből elbukik, mert annyira sz@r helyen van megoldva a belépés, ráadásul több lépcsőben jut el a bejelentkezésig.

A bank online felületét első éves informatikai hallgató jobban megcsinálja, illogikus felépítésű, a gombok beleolvadnak a környezetbe, fordított sorrendben vannak (jobb oldalon keresnéd, de bal oldalon vannak), hogy utalásnál tuti a "mégsem" gombra kattints, a kijelentkezéshez az oldal aljára kell görgetni, a jobb szélen a láblécbe van betéve... Sorolhatnám mekkora igénytelenség, pedig ha van pénz, az a banknál halmozottan a rendelkezésre áll.

Régebben láttam, az év honlapja vagy micsoda volt, meg van a véleményem a díjról ezek után...

Rung András · http://www.twitter.com/rungandras 2010.11.12. 12:54:32

@zsuzskaa: Hajrá akkor, minden oldalra ráfér mindig egy kis javítás és a javulás valóban lenyűgöző és alaposan támogatott:
www.useit.com/alertbox/roi.html
www.useit.com/alertbox/roi-first-study.html

Rung András · http://www.twitter.com/rungandras 2010.11.12. 12:56:04

@sonance: Az év honlapja díjra én se tenném az életem. A Cib is volt év honlapja, amikor még firefox-szal se lehetett használni az online felületüket. A bizottságban legalábbis régen egyetlen ergonómiaközeli ember se volt, akit legalábbis én ismernék. A k&h tényleg nem lenyűgöző, egy durva felújítást megérdemelne. Igazad van.