HTML

Ergománia

Webergonómiai írások magyar és nemzetközi weblapokról Rung Andrástól, aki az első ilyen témájú kutatást vezette a Budapesti Műszaki Egyetemen. Az egyetlen ilyen témájú magyar könyvét Kiss Orhideával a Gondolat Kiadó jelentette meg Felhasználóbarát honlapok címmel.



Rung András, webergonómiai tanácsadó

rungandras@gmail.com
06-30-3975008
Rung András a twitteren

Friss topikok

Címkék

2009 (1) 5000 (1) ajánlás (4) amazon (2) angol (1) architektúra (1) autóvásárlás (1) bank (4) befektetés (2) bejegyzés (1) beszámoló (1) biztosítás (1) blog (2) canon (2) canon.hu (1) chat (1) cib (1) cnn (1) design (4) designer (1) digitális (1) drótváz (5) elektronika (1) elemzés (20) elnevezés (2) előadás (12) előny (1) ep (2) eredménynövekedés (2) ergonómia (6) ergonomus (1) értékelés (1) európa (1) facebook (2) fejlesztés (2) fejlesztő (1) felhasználó (1) felhasználóbarát (1) fényképezőgép (1) fidesz (1) figyelem (1) film (1) fizetés (1) folyamat (2) főnév (1) form (2) gazdaság (1) google (1) hangvezérlés (2) használhatóság (1) hatékonyság (21) ház (1) háztartási (1) hellókarácsony (1) hiba (1) hír (1) honlap (9) ige (1) ikon (1) információ (1) információszervezés (6) ingatlan (2) interjú (1) internet (1) iphone (2) ismerős (1) italia (1) iwiw (1) jakob (1) jegyvásárlás (2) jobbik (1) kamera (1) kategória (1) kávéfőző (1) keresés (14) keresőoptimalizálás (2) kereső optimalizálás (2) keress (1) kézikönyv (1) kiállítás (1) kiemelés (2) konkurencia (1) konverzió (6) könyv (1) közösségi (1) látogatottság (1) lbp (1) letöltés (1) lézernyomtató (1) lmp (1) magyar (2) marketing (1) mdf (1) megtérülés (5) menü (5) menünév (1) menüpont (3) milánó (2) mobil (7) mockup (1) módszer (2) mszp (1) munkamenedzsment (1) műsor (1) nap (1) navigáció (8) nielsen (1) nyertes (1) nyitó (1) nyitóoldal (1) ok (1) összehasonlítás (1) otp (1) parlament (1) photohall.hu (1) portál (1) praktikus (1) prezi (1) probléma (1) program (1) programozó (1) projekt (1) rádió (1) ragozás (1) recesszió (1) redundancia (1) regisztráció (1) repülőjegy (1) saab (2) seo (3) skype (1) smashing (1) stratégia (2) sturktúra (1) szakmai (1) szdsz (1) személyautó (1) szemmozgás (1) szerkezet (1) szervezés (1) szétesés (1) szín (2) szórakozás (1) szöveg (1) tab (1) találat (1) tech (1) technológia (1) tekintet (1) telekommunikáció (1) termékoldal (4) terv (1) tervezés (16) tesztelés (4) tipp (1) típushiba (2) tren (1) tv (1) twitter (2) url (1) utalás (1) üzenet (1) választás (2) válság (1) varese (2) vásárlás (4) vélemény (1) verseny (2) visszaesés (1) vizsgálat (1) vonat (1) web (2) webergonómia (28) weblap (15) weblaptervezés (4) weboldal (2) webshop (7) wekerle (1) wizzair (1) wudhu (2) zene (1) zui (1) Címkefelhő

Milánó közelébe Varese-be utazunk 2. (jegyvásárlási tapasztalatok)

2008.12.17. 15:35 Rung András

Megvan a repjegy, akkor mehetünk is tovább. A wizzair oldalán nincs további infó de legalább azt tudjuk, hogy Bergamoba megyünk. Beírom a Google-be, hogy Bergamo airport. Az első találatra kattintva megtudom, hogy Orio al Serio a neve, ezt visszaetetem a Google-be, és az első találattal már a bergamói reptér honlapján vagyok.

Itt a Surface transportations (Szárazföldi közlekedés) pontot választom. Ott látom azonnal, hogy rögtön eljutok a vonatállomásra. Viszont kellemetlen, hogy itt nem találok linket közvetlen a vasútra és vissza kell kattintanom a Surface transportationre. És az sem jó, hogy nem adják meg, hogy milyen sűrűn jár a busz.

Eljutunk a Tren italia oldalára. Angol gomb eldugva fenn középen. Nem túl praktikus. Az sem túl jó, hogy az oldal igaz angolra vált, de a menüpontok nem. A keresési eszköz viszont jól látható. Beírom, hogy bergamo, varese. Mondjuk opciókat dobhatna fel, mert ha Milánóból mennék, akkor már nem tudnám, hogy ezt az olaszok pontosan hogy is hívják.

A Send (elküld) gombbal lekérjük a lehetőségeket. A találati oldal átlátható, egy kicsit zavaró, hogy az átszálló állomás MI P.Ga vajon mi lehet. Gondolom egy Milánói állomás, de hogy melyik, azt így elsőre nehéz felfejteni. Ergonómiai alapszabály, hogy felfejtetlen rövidítéseket nem adunk meg. Szintén teljesen értelmezhetetlen a Train Category alatt a kis ikon. Meglehetősen zavaró, hogy elsőre nem látni, hogy mennyibe kerül a jegy. Mivel általában az angol nyelvű honlapok mindig elhanyagoltabbak, mint az anyanyelviek megnézem ugyanezt a folyamatot olaszul. Ott se megy, viszont ahogy próbálkozok rájövök, hogy a decemberi jegyeknél elmondja az árat, csak a januárira nem. Hogy ezt miért nem lehet valami értelmes módon közölni, azt nem tudom. Hát jó indulattal az Orio al Serionak 4-est a Tren italianak 2-est adok. A jegy egyébként olcsó, és vonatok is vannak...

2 komment

Címkék: vonat tesztelés jegyvásárlás milánó webergonómia italia tren varese

A bejegyzés trackback címe:

https://ergomania.blog.hu/api/trackback/id/tr32828166

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

blash 2010.03.31. 02:54:05

Hello András!

Tudom kicsit régi a bejegyzés, amihez írok, de csak nemrég kezdtem el olvasni az írásaidat, és a régiekkel kezdtem.

Véletlenül megtaláltam, hogy mi ez a rövidítés: MI P.GA = Milano Porta Garibaldi.

Elég szerencsétlen megoldás az utolsó oszlopban talalhato választósdi is, mikor csak egyet lehet kiválasztani, de ekkor semmi sem történik, lehet kattintani a "DETAILS BY SELECTION" gombra, hogy megjelenjen a járat részletei. Linkesíthettek volna, esetleg megcsinálhatták volna úgy, mint ahogy az azután megjelenő rész info oszlopa.

img.photobucket.com/albums/v48/reg33/pics/trenitalia_bergamo_varese_details.png

A menetrendet kicsit furcsáltam, hogy csak koran reggel van vonat. Már kezdtem pár pillanatra értékleni a mávot, majd felfedeztem az "all solutions" és a "next" gombokat. Persze az elsőt megnyomva is csak az első ötöt listázza ki. Ez már a régi elvirán is használhatóbb volt (:

Rung András · http://www.twitter.com/rungandras 2010.04.24. 13:16:03

Teljesen igazad van. Én sokszor kerülöm tervezéskor a legördülőket. A legtöbb ember már tudja használni őket, de sokszor egy link vagy egy radio-gombos választás sokkal könnyebb. A nagyon hosszúakat meg különösen ellenzem, ahelyett már akkor jobb ez is: www.useit.com/alertbox/mega-dropdown-menus.html