HTML

Ergománia

Webergonómiai írások magyar és nemzetközi weblapokról Rung Andrástól, aki az első ilyen témájú kutatást vezette a Budapesti Műszaki Egyetemen. Az egyetlen ilyen témájú magyar könyvét Kiss Orhideával a Gondolat Kiadó jelentette meg Felhasználóbarát honlapok címmel.



Rung András, webergonómiai tanácsadó

rungandras@gmail.com
06-30-3975008
Rung András a twitteren

Friss topikok

Címkék

2009 (1) 5000 (1) ajánlás (4) amazon (2) angol (1) architektúra (1) autóvásárlás (1) bank (4) befektetés (2) bejegyzés (1) beszámoló (1) biztosítás (1) blog (2) canon (2) canon.hu (1) chat (1) cib (1) cnn (1) design (4) designer (1) digitális (1) drótváz (5) elektronika (1) elemzés (20) elnevezés (2) előadás (12) előny (1) ep (2) eredménynövekedés (2) ergonómia (6) ergonomus (1) értékelés (1) európa (1) facebook (2) fejlesztés (2) fejlesztő (1) felhasználó (1) felhasználóbarát (1) fényképezőgép (1) fidesz (1) figyelem (1) film (1) fizetés (1) folyamat (2) főnév (1) form (2) gazdaság (1) google (1) hangvezérlés (2) használhatóság (1) hatékonyság (21) ház (1) háztartási (1) hellókarácsony (1) hiba (1) hír (1) honlap (9) ige (1) ikon (1) információ (1) információszervezés (6) ingatlan (2) interjú (1) internet (1) iphone (2) ismerős (1) italia (1) iwiw (1) jakob (1) jegyvásárlás (2) jobbik (1) kamera (1) kategória (1) kávéfőző (1) keresés (14) keresőoptimalizálás (2) kereső optimalizálás (2) keress (1) kézikönyv (1) kiállítás (1) kiemelés (2) konkurencia (1) konverzió (6) könyv (1) közösségi (1) látogatottság (1) lbp (1) letöltés (1) lézernyomtató (1) lmp (1) magyar (2) marketing (1) mdf (1) megtérülés (5) menü (5) menünév (1) menüpont (3) milánó (2) mobil (7) mockup (1) módszer (2) mszp (1) munkamenedzsment (1) műsor (1) nap (1) navigáció (8) nielsen (1) nyertes (1) nyitó (1) nyitóoldal (1) ok (1) összehasonlítás (1) otp (1) parlament (1) photohall.hu (1) portál (1) praktikus (1) prezi (1) probléma (1) program (1) programozó (1) projekt (1) rádió (1) ragozás (1) recesszió (1) redundancia (1) regisztráció (1) repülőjegy (1) saab (2) seo (3) skype (1) smashing (1) stratégia (2) sturktúra (1) szakmai (1) szdsz (1) személyautó (1) szemmozgás (1) szerkezet (1) szervezés (1) szétesés (1) szín (2) szórakozás (1) szöveg (1) tab (1) találat (1) tech (1) technológia (1) tekintet (1) telekommunikáció (1) termékoldal (4) terv (1) tervezés (16) tesztelés (4) tipp (1) típushiba (2) tren (1) tv (1) twitter (2) url (1) utalás (1) üzenet (1) választás (2) válság (1) varese (2) vásárlás (4) vélemény (1) verseny (2) visszaesés (1) vizsgálat (1) vonat (1) web (2) webergonómia (28) weblap (15) weblaptervezés (4) weboldal (2) webshop (7) wekerle (1) wizzair (1) wudhu (2) zene (1) zui (1) Címkefelhő

Egyszeri átutalás az Otpben

2008.12.09. 18:16 Rung András

Első bejegyzésem egy viszonylagosan egyszerű feladatnak a végrehajtásáról szól, amely egyszerűsége ellenére számos polgártársunkban rémületet vagy legalábbis viszolygást kelt. Még a tapasztaltabb felhasználók hangulata is romlik némileg, ha utalni kell az interneten keresztül.

Ha az Otp-ben akarunk utalni, akkor a www.otpbank.hu jobb felső sarkában található a belépés doboza. Jól látható, eléggé elkülönül a többi tartalomtól. A felhívás megjelenítése a hatalmas piros gombbal itt nem csak ronda, hanem a felhasználók többségének érdektelen is. Brutális kiemelése nem praktikus. A tranzakciónkénti azonosítás kipipálása sem praktikus, hisz minek kényszerítünk rá valakit erre, amikor a legtöbb ember ezt nem akarja. Ha meg annyira veszélyes az e nélkül való utalgatás, akkor meg minek engedjük meg egyáltalán a választást? A bejelentkezés a token-nel link ergonómiailag jó helyen van, szimplán csak ronda. Ha kirakunk valamit, akkor nem ártana előtte a designert is megkérdezni, hogy hogyan kellene.

A bejelentkezési jóváhagyása oldalra jutunk adataink helyes megadása után. Ez is elég ronda, bár praktikus oldal. Egyedül a törlés gomb felesleges. Gondolom mindenki tudja használni a backspace vagy del gombokat, nem kell ezt beépíteni külön a weblapba. Ha a kapott 8 jegyű számot elírjuk, akkor a hibaüzenet informatív és jó. Másodszorra már nem hibázunk. Talán az jó lenne, ha az ablakocska 8 számjegy hosszú lenne pont, így kisebb esély lenne a hibázásra.

Belépve minden rendben van. Egyedül a Nyomtat mellett az Export gombot nem szeretem. Akkor már legyen exportál, hisz a menü és a parancselnevezéseknél fontos a gyors áttekinthetőség miatt, hogy nyelvileg azonos kategóriába tartozzanak. Egyik ige, másik főnév. Ez így nem valami szerencsés.

A bal oldali menüsorban gyorsan megtalálható az egyszeri utalás. Kevés opció van, ez még áttekinthető. Az almenü pontjaiból gyorsan kiválasztható, hogy most nekünk a belföldi forint átutalás kell.  Az adatok megadása könnyű, számlaszámot tudunk másolással is beilleszteni. A legzavaróbb, hogy az átutalás közleményeként, ha meg akarunk adni szöveget, akkor nem lehet a doboz végéig írni, amire semmi sem utal. Ha elégedettek vagyunk, akkor az elkülddel léphetünk tovább. Az adatok megtekintése után intuitív módon valóban az elküld gombbal léphetünk tovább, ami után egy adatlap mutatja meg, hogy hogyan herdáltuk összegyűjtött vagyonunk.

Elmondható, hogy az Otp utalásos rendszere elég praktikus, legalábbis az egyszeri utalás esetén, azonban hátránya a rendszernek, hogy elég gyorsan kiléptet. Kicsit tátjuk a szánk, keresgélünk az adataink közt és máris kezdhetjük előről. Ez nem túl baráti, bár biztos nagyon biztonságos.
 

Szólj hozzá!

Címkék: bank honlap elemzés weblap webergonómia felhasználóbarát utalás

A bejegyzés trackback címe:

https://ergomania.blog.hu/api/trackback/id/tr57813485

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.