Ergománia - Utolsó kommentek
blfr6@https://blog.hu
©2024 blog.hu
https://ergomania.blog.hu/2013/02/01/online_munkamenedzsment_asana/full_commentlist/1#c25210269
Válasz erre: Online munkamenedzsment: Asana
2014-11-26T17:08:18+01:00
2014-11-26T17:08:18+01:00
Semina
http://blog.hu/user/933401
Hello! Sorry for writing in English!Let me suggest a business collaboration platform based on cloud that really facilitates real time communication. Its name is Comidor and you can find all the information you may need at <a rel="nofollow" href="https://www.comidor.com">www.comidor.com</a> . You can try also its free demo version available at comidor's site.
https://ergomania.blog.hu/2012/12/17/4_amulatba_ejto_iphone_alkalmazas_pinterest/full_commentlist/1#c18668553
Válasz erre: 4 ámulatba ejtő iPhone alkalmazás: Pinterest
2012-12-31T11:54:29+01:00
2012-12-31T11:54:29+01:00
Rung András
http://blog.hu/user/87081
Köszi, igen a pinterest alkalmazásai és megoldásai nagyon átgondoltak. Jól mutatják, hogy egy problémára fókuszálva milyen jó megoldásokat lehet alkotni.
https://ergomania.blog.hu/2012/12/17/4_amulatba_ejto_iphone_alkalmazas_pinterest/full_commentlist/1#c18666312
Válasz erre: 4 ámulatba ejtő iPhone alkalmazás: Pinterest
2012-12-30T22:45:21+01:00
2012-12-30T22:45:21+01:00
facebookman
http://blog.hu/user/771144
jó választás, magam is megkedveltem nagyon :)
https://ergomania.blog.hu/2012/08/29/drotvaztervezesi_praktikak/full_commentlist/1#c17654556
Válasz erre: Drótváztervezési praktikák
2012-08-29T10:12:40+02:00
2012-08-29T10:12:40+02:00
Rung András
http://blog.hu/user/87081
Elnézést, rá volt téve egy időzítés, de valami miatt nem élesedett magától. Vannak a wordpressnek is furcsaságai.
https://ergomania.blog.hu/2012/08/29/drotvaztervezesi_praktikak/full_commentlist/1#c17654249
Válasz erre: Drótváztervezési praktikák
2012-08-29T09:34:40+02:00
2012-08-29T09:34:40+02:00
Asszem
http://blog.hu/user/249
helló, hibás a link:<br />
Hopp,<br />
úgy tűnik, hogy ez az oldal nem létezik. Használja a fenti menüt más tartalom böngészéséhez.<br />
<br />
pedig érdekelne a tartalom :-)
https://ergomania.blog.hu/2011/03/28/mitol_lesz_felhasznalobarat_egy_honlap/full_commentlist/1#c13403117
Válasz erre: Mitől lesz felhasználóbarát egy honlap?
2011-05-05T11:02:38+02:00
2011-05-05T11:02:38+02:00
szakipeet
http://blog.hu/user/380791
A közösségi médiához kapcsolódóan: május 26-án lesz az Enter!Digital <a rel="nofollow" href="http://www.facebook.com/enterdigital">www.facebook.com/enterdigital</a> - a főbb témák között szerepel a közösségi médián túli marketing. Muszáj újítani is, mert lassan a social network is ellaposodik..
https://ergomania.blog.hu/2010/10/27/kovesd_a_japanokat_tolts_kevesebb_idot_az_iratokkal/full_commentlist/1#c13255601
Válasz erre: Kövesd a japánokat! Tölts kevesebb időt az iratokkal!
2011-04-18T20:48:43+02:00
2011-04-18T20:48:43+02:00
Rung András
http://blog.hu/user/87081
<a href="http://ergomania.blog.hu/2010/10/27/kovesd_a_japanokat_tolts_kevesebb_idot_az_iratokkal?fullcommentlist=1#c13254593" class="reply_nick_523966" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 13254593 );">@corze</a>: Szia, semmi gond. Én megtanultam, hogy az ilyen álkonfliktusok többnyire félreértésekből fakadnak. Mindig igyekszem normálisan válaszolni, hisz most is egy ilyen volt. Mindannyian rohanunk és gyakran van, hogy átsiklunk dolgok felett. Na, örülök, hogy ez is jól végződött!:) Jó munkát neked is!
https://ergomania.blog.hu/2010/10/27/kovesd_a_japanokat_tolts_kevesebb_idot_az_iratokkal/full_commentlist/1#c13254593
Válasz erre: Kövesd a japánokat! Tölts kevesebb időt az iratokkal!
2011-04-18T19:14:10+02:00
2011-04-18T19:14:10+02:00
corze
http://blog.hu/user/523966
<a href="http://ergomania.blog.hu/2010/10/27/kovesd_a_japanokat_tolts_kevesebb_idot_az_iratokkal?fullcommentlist=1#c13248805" class="reply_nick_87081" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 13248805 );">@Rung András</a>: Kedves András<br />
<br />
Igazad volt, pici felháborodva írtam írásom (bele ragadva más problémáim), igazából jobban belegondolok, van aki nem látja meg saját hibáit... "Igazából az egész élet a tanulásról szól" <br />
<br />
Igazából sajnos én csak "Okos emberekkel találkoztam akik osztották az észt, mögöttes munka nélkül"<br />
<br />
Én elkövettem azt a hibát, hogy nem mélyültem bele az írásokban, így már bele mélyülve...látom a hibát én követem -el. (bejegyzésemmel)<br />
<br />
Így én is példáztam --- mivel bele ragadtam személyes problémámat.. levelembe, és ahogy elnéztem más is néha ezt teszi a munkájába. --<br />
<br />
Felháborító levélre számítottam mikor megnéztem email fiókom (láttam a címzettet), és meglepődtem milyen kulturált hangnemű volt. <br />
<br />
Hát sok sikert kívánok...azt hiszem rendszeres látogatója leszek Blogodnak. (amedig tudok)<br />
Üdv:
https://ergomania.blog.hu/2010/10/27/kovesd_a_japanokat_tolts_kevesebb_idot_az_iratokkal/full_commentlist/1#c13248805
Válasz erre: Kövesd a japánokat! Tölts kevesebb időt az iratokkal!
2011-04-18T10:04:16+02:00
2011-04-18T10:04:16+02:00
Rung András
http://blog.hu/user/87081
<a href="http://ergomania.blog.hu/2010/10/27/kovesd_a_japanokat_tolts_kevesebb_idot_az_iratokkal?fullcommentlist=1#c13244177" class="reply_nick_523966" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 13244177 );">@corze</a>: Mások elemzésével elsősorban az a célom, hogy azok akik rendszeresen olvassák a blogot tanulhassanak belőle és ne kövessék el azokat újra. Többen vannak, akik miután a saját oldalukról olvastak szintén kijavították a hibákat egyedül, vagy az én segítségemmel. Kicsit ingerültnek tűnsz, ha valamelyik elemzés megbántott, akkor vedd figyelembe, hogy jobbító szándékból írtam.
https://ergomania.blog.hu/2010/10/27/kovesd_a_japanokat_tolts_kevesebb_idot_az_iratokkal/full_commentlist/1#c13244177
Válasz erre: Kövesd a japánokat! Tölts kevesebb időt az iratokkal!
2011-04-17T19:06:16+02:00
2011-04-17T19:06:16+02:00
corze
http://blog.hu/user/523966
Megnézném a te oldalaidat mivel te mindenben találsz hibát??? Jó nagy tudod lehetsz, évek óta az internettel foglalkozom d még rólad nem halottam...
https://ergomania.blog.hu/2009/07/14/facebook_belepes_es_nyitooldal/full_commentlist/1#c13093349
Válasz erre: Facebook belépés és nyitóoldal
2011-04-01T17:09:06+02:00
2011-04-01T17:09:06+02:00
jahvehnisszi
http://blog.hu/user/592516
Mi az avatar?
https://ergomania.blog.hu/2010/09/28/drotvaz_vagy_szoveg/full_commentlist/1#c12645334
Válasz erre: Drótváz vagy szöveg?
2011-02-20T23:06:03+01:00
2011-02-20T23:06:03+01:00
Rung András
http://blog.hu/user/87081
Ez igaz, csak néha a sok meetingezés a szétfolyáshoz is vezethet. Meg kell találni az optimumot a munka és a kommunikáció közt, de ezzel nem mondok sok újat:)
https://ergomania.blog.hu/2010/09/28/drotvaz_vagy_szoveg/full_commentlist/1#c12644049
Válasz erre: Drótváz vagy szöveg?
2011-02-20T21:05:13+01:00
2011-02-20T21:05:13+01:00
Bővíz László - JUEX
http://blog.hu/user/192466
<a href="http://ergomania.blog.hu/2010/09/28/drotvaz_vagy_szoveg?fullcommentlist=1#c11483454" class="reply_nick_87081" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11483454 );">@Rung András</a>: Nem, nem szükséges céges forma a scrumhoz. Egynél több ember esetén már érdemes csinálni. Valójában annak nagyobb a költsége, ha nem tart egy csapat demót az megrendelőnek, ugyanis nagyságrendekkel növeli a távolságot az elvárt és a megszületendő eredmény között.
https://ergomania.blog.hu/2011/01/26/ingyenesen_letoltheto_webshoptervezesi_leiras/full_commentlist/1#c12362860
Válasz erre: Ingyenesen letölthető webshoptervezési leírás
2011-01-28T10:49:32+01:00
2011-01-28T10:49:32+01:00
Rung András
http://blog.hu/user/87081
A megosztás ikon kemény dió. Igazán még szerintem elég friss dolog, hogy teljesen sztenderd legyen. A múltkor beszélgettem erről kollégákkal, hogy van, aki bizony olvasatlanul is nyomja a tartalmakra, annak meg felül kell. Alapvetően én is úgy gondolom, hogy akkor menne, ha már ismered mit osztasz meg. Megoldás lehet, ha esetleg kétszer helyezed el, mivel ezek kicsik (ugyanúgy lehet kosárba gombod is kettő a termékoldalon) és mind a két közönséget szolgálod, vagy az említett mashable.com-os megoldást hozod.<br />
<br />
A kosárral az a fő gond, hogy általában éppen, hogy le van jegyezve, minden infó nélkül. Én ennél egy sokkal többfunkcionálisat javaslok, ha ennél többet tud az jobb. De be kell optimalizálni, hogy milyen sűrűn kell a kosárhoz nyúlnod, más a g-roby weboldala és más egy olyan hely, ahol általában egy terméket veszel pl. markabolt.hu<br />
<br />
A sajtos pédád olyan mintha kedvenceknek vagy összehasonlításra jelölnéd meg. Vannak ilyenek és ez hasznos is. Igazán itt is mérlegelni kell, hogy mi a várható vásárló magatartás. <br />
<br />
Bevásárlólista jó ötlet, ez lényegében tömeges lekérdezés, azonban azt hiszem,hogy a legtöbb embertől ez nem várható. Lényegében ez olyan lenne, mintha a lekérdezőfelületed minde terméket visszaadna, ami illeszthető egy lekérdezésre.<br />
<br />
A lbiris megoldás valóban jó. Még nemzetközileg is megállja a helyét. Annyit módosítanék rajta, hogy amikor valamit kosárba teszel, akkor azonnal felajánlanám a fizetés lehetőségét a felugró layerben.
https://ergomania.blog.hu/2011/01/26/ingyenesen_letoltheto_webshoptervezesi_leiras/full_commentlist/1#c12362086
Válasz erre: Ingyenesen letölthető webshoptervezési leírás
2011-01-28T09:47:35+01:00
2011-01-28T09:47:35+01:00
Szántó Gábor
http://blog.hu/user/328139
"A kosarat én szívesebben látom külön blokkban több információval. Igenis legyen benne minden termék az egységárával, darabszámmal, összértékkel együtt. Tudja a blokkban is szerkeszteni a darabszámot. Legyen ráhúzva a terméknévre egy hovermenü, ahol kidobhatja, csökkentheti az egységszámot sőt, lecserélheti a terméket arra, ahol éppen van."<br />
<br />
Most nézem, a librin, ez nagyon jól meg van csinálva.
https://ergomania.blog.hu/2011/01/26/ingyenesen_letoltheto_webshoptervezesi_leiras/full_commentlist/1#c12350855
Válasz erre: Ingyenesen letölthető webshoptervezési leírás
2011-01-27T11:02:23+01:00
2011-01-27T11:02:23+01:00
Szántó Gábor
http://blog.hu/user/328139
Azt írod, hogy a megosztás ikonok a cím alatt, vagy kép mellett legyenek. Azért ez hosszabb termékleírások, vagy mobilos böngésző esetén nem biztos, hogy jó dolog, mivel ellapozhat a megosztás ikonokról. Szóval én mindig a tartalom alá javaslom ezeket a cuccokat, ami abból is következik, hogy a felhasználó azután dönti el, hogy megoszt valamit, miután végigolvastAa.<br />
<br />
A kosarat én szívesebben látom külön blokkban több információval. Igenis legyen benne minden termék az egységárával, darabszámmal, összértékkel együtt. Tudja a blokkban is szerkeszteni a darabszámot. Legyen ráhúzva a terméknévre egy hovermenü, ahol kidobhatja, csökkentheti az egységszámot sőt, lecserélheti a terméket arra, ahol éppen van. <br />
<br />
Szóval majdnem az összes funkciót le kellene tudni kezelni minden oldalon ennek a blokknak. Főleg a soktételes listáknál van ennek lényege olyan boltban, ahol hasonló termékek hegyekben állnak, és simán lehet, hogy közben jobbat/neki megfelelőbbet talá az ember.<br />
<br />
Ez meg egy ötlet, mert igazából sehol sem láttam még, lehet zöldség is, de én tuti használnám nagybevásárláskor:<br />
Saját kategorizálás. Pl azt mondom, hogy sajtot szeretnék venni. Nézem a sajtokat, ez mondjuk érdekel, ezis, ezis, a végén meg kiválasztom belőle ami kell.<br />
<br />
Még egy, és ezt sem láttam még: Bevásárlólista kezelése. Megint magamból indulok ki, de pl laptopot is úgy vettem, hogy majd egy hónapig túrtam az infokat, írtam magamnak a szóba jöhető típusokat. Nos mennyivel egyszerűbb lett volna nekem mint usernek, hogy mondjuk egy szövegdobozba bemásolom soronként a típusokat, és kapom egy találati listában, netán összehasonlító táblázatban az eredményeket.<br />
<br />
Mondom ezeket úgy, hogy webfejlesztőként a hajam égnek állna, ha valaki ilyen wishlisttel keresne meg.. :)
https://ergomania.blog.hu/2010/10/27/kovesd_a_japanokat_tolts_kevesebb_idot_az_iratokkal/full_commentlist/1#c11968886
Válasz erre: Kövesd a japánokat! Tölts kevesebb időt az iratokkal!
2010-12-23T02:23:32+01:00
2010-12-23T02:23:32+01:00
heliox
http://blog.hu/user/24587
Igen, de amit ő írt, mint hivatal, azt nem kell megőriznem. Ha nagyon kell, akkor majd keresse elő az ő irattára. Ott megvan.
https://ergomania.blog.hu/2010/10/27/kovesd_a_japanokat_tolts_kevesebb_idot_az_iratokkal/full_commentlist/1#c11968192
Válasz erre: Kövesd a japánokat! Tölts kevesebb időt az iratokkal!
2010-12-22T23:24:35+01:00
2010-12-22T23:24:35+01:00
Rung András
http://blog.hu/user/87081
<a href="http://ergomania.blog.hu/2010/10/27/kovesd_a_japanokat_tolts_kevesebb_idot_az_iratokkal?fullcommentlist=1#c11968150" class="reply_nick_24587" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11968150 );">@heliox</a>: Az igaz, hogy sokszor elfogadják a scanneltet, de én a Noguchit kizárólag olyan dokumentumok tárolására használom, amit rám zúdítanak. Hiába szeretném, hogy az apeh emailt írjon, még sok évig nem fog.
https://ergomania.blog.hu/2010/10/27/kovesd_a_japanokat_tolts_kevesebb_idot_az_iratokkal/full_commentlist/1#c11968150
Válasz erre: Kövesd a japánokat! Tölts kevesebb időt az iratokkal!
2010-12-22T23:18:46+01:00
2010-12-22T23:18:46+01:00
heliox
http://blog.hu/user/24587
A papírt csak akkor kell elővenni, ha bíróság elé kerül a dolog. Addig elég a scannelt dokumentum. Eleddig még minden vitás esetben a scannelt PDF-et eMail-en elküldve elhitték, hogy a papírt is elő tudnám venni. (Pedig egyáltalán nem biztos.)
https://ergomania.blog.hu/2010/11/18/netrisk_biztositas_kotes_nehezkes_de_megoldhato/full_commentlist/1#c11641419
Válasz erre: Netrisk biztosítás kötés: nehézkes, de megoldható
2010-11-21T18:22:28+01:00
2010-11-21T18:22:28+01:00
Rung András
http://blog.hu/user/87081
<a href="http://ergomania.blog.hu/2010/11/18/netrisk_biztositas_kotes_nehezkes_de_megoldhato?fullcommentlist=1#c11641256" class="reply_nick_63904" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11641256 );">@ákos</a>: Abban igazad van, hogy a nagyon szűk határidők miatt nehéz összehozni, illeszteni dolgokat, de a leírt hibák nagy része már tényleg évek óta megvan. Ezeket lehetne, illene javítani. Igazi váltás tényleg akkor lesz, ha élesebb lesz a verseny az alkuszok közt, és te mint ügyfél láto, hogy az alkusz és a biztosító váltás is gyorsabb, mint ha maradsz a régi alkuszodnál. Ezt kommunikálni is kell, nem csak megcsinálni. A versenyt még az erősítheti, ha egy új vagy megújult játékos tudja azt kommunikálni, hogy ha jó az ergonómia akkor jobb döntéseket hozol, nem hibázol, nem ikszelsz félre és ezzel akár pénzt is takaríthatsz meg. Másrészt a hibás ergonómia hibás kitöltéseket hozhat, ami az alkusz oldalán többletumunka, azaz ugyanúgy költség.
https://ergomania.blog.hu/2010/11/18/netrisk_biztositas_kotes_nehezkes_de_megoldhato/full_commentlist/1#c11641256
Válasz erre: Netrisk biztosítás kötés: nehézkes, de megoldható
2010-11-21T17:59:46+01:00
2010-11-21T17:59:46+01:00
Novák Ákos
http://blog.hu/user/63904
1 évet töltöttem egy bizti alkusznál mint programozó (nem a netrisknél), és azt kell mondjam hogy iszonyú munkaóra van a felületek mögött. Folyamatosan változó jogszabályok, amiket nem két kattintással lehet beállítani és átprogramozni, aztán ott van az hogy a biztosítók az utolsó pillanatban teszik közzé az áraikat, ilyenkor fejetlenség és hajtás van, hogy ki lesz kész előbb vele, mert néhány órán is sok pénzt nyerhet egy alkusz. Persze ez nem mentség az ergonómia elhanyagolására, mivel mondhatnánk hogy ott van az egész év rá. Igen, viszont egész évben újabb tarifálókat készítenek (lakásbiztosítás, utasbiztosítás, jövedelempótló biztosítás stb.) minden évbe jön egy-két biztosításfajta az online alkuszok felületére, amiknek a fejlesztése több hónap stb. Nyilván ha valaki lépne az ügyben egy nagyot, akkor rákényszerülnének a többiek is, de tudomásul kell venni, hogy ez így is működik a piacon, mert rá vannak kényszerülve az emberek, ha spórolni szeretnének. Ebben az iparágban (legalábbis a kgfb váltásnál) nem a piac diktál. De meglátjuk mi lesz néhány év múlva mert elvileg el fognak tűnni ezek a kampányidőszakok, mivel ha jól tudom a kormány elfogadta azt a rendeletet, miszerint évközi váltások is lehetnek (pontosan nem tudom a dátumot mikortól, és nyilván a vásárlástól számítva akkor is 1 év lesz a kötelező kötési időszak)
https://ergomania.blog.hu/2010/11/18/netrisk_biztositas_kotes_nehezkes_de_megoldhato/full_commentlist/1#c11625997
Válasz erre: Netrisk biztosítás kötés: nehézkes, de megoldható
2010-11-19T17:54:13+01:00
2010-11-19T17:54:13+01:00
Rung András
http://blog.hu/user/87081
<a href="http://ergomania.blog.hu/2010/11/18/netrisk_biztositas_kotes_nehezkes_de_megoldhato?fullcommentlist=1#c11623799" class="reply_nick_305726" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11623799 );">@zsuzskaa</a>: Jövőre lehet, hogy én is így teszek. Nyilván az egész jár egy kis papírozással, amihez az embernek nincs kedve.
https://ergomania.blog.hu/2010/11/18/netrisk_biztositas_kotes_nehezkes_de_megoldhato/full_commentlist/1#c11623799
Válasz erre: Netrisk biztosítás kötés: nehézkes, de megoldható
2010-11-19T13:57:38+01:00
2010-11-19T13:57:38+01:00
zsuzskaa
http://blog.hu/user/305726
Idén az UNIQA-re váltottam, meglepődtem, hogy mennyire felhasználóbarát az oldaluk. :)<br />
<a rel="nofollow" href="http://tiny.cc/uniqa">tiny.cc/uniqa</a>
https://ergomania.blog.hu/2010/11/18/netrisk_biztositas_kotes_nehezkes_de_megoldhato/full_commentlist/1#c11618426
Válasz erre: Netrisk biztosítás kötés: nehézkes, de megoldható
2010-11-18T21:39:08+01:00
2010-11-18T21:39:08+01:00
Rung András
http://blog.hu/user/87081
<a href="http://ergomania.blog.hu/2010/11/18/netrisk_biztositas_kotes_nehezkes_de_megoldhato?fullcommentlist=1#c11618291" class="reply_nick_534223" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11618291 );">@BognarAkos</a>: Igen, ilyenkor szokták mondani, hogy ez egy ilyen ország. Mi meg azon vagyunk, hogy ez ne egy ilyen ország legyen :)
https://ergomania.blog.hu/2010/11/18/netrisk_biztositas_kotes_nehezkes_de_megoldhato/full_commentlist/1#c11618291
Válasz erre: Netrisk biztosítás kötés: nehézkes, de megoldható
2010-11-18T21:24:59+01:00
2010-11-18T21:24:59+01:00
BognarAkos
http://blog.hu/user/534223
Borzasztóan furcsa, hogy a hazai legerősebb jövedelmezőségű internetes bizniszek krémje - pl. NetRisk, Vatera - felhasználói felülete mennyire khm, mondjuk így, idejétmúlt. :)
https://ergomania.blog.hu/2010/11/11/jelentos_eladasi_hatakonysagnoveles_nehany_nap_munkaval/full_commentlist/1#c11560180
Válasz erre: Jelentős eladási hatákonyságnövelés néhány nap munkával
2010-11-12T12:56:04+01:00
2010-11-12T12:56:04+01:00
Rung András
http://blog.hu/user/87081
<a href="http://ergomania.blog.hu/2010/11/11/jelentos_eladasi_hatakonysagnoveles_nehany_nap_munkaval?fullcommentlist=1#c11560065" class="reply_nick_30388" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11560065 );">@sonance</a>: Az év honlapja díjra én se tenném az életem. A Cib is volt év honlapja, amikor még firefox-szal se lehetett használni az online felületüket. A bizottságban legalábbis régen egyetlen ergonómiaközeli ember se volt, akit legalábbis én ismernék. A k&h tényleg nem lenyűgöző, egy durva felújítást megérdemelne. Igazad van.
https://ergomania.blog.hu/2010/11/11/jelentos_eladasi_hatakonysagnoveles_nehany_nap_munkaval/full_commentlist/1#c11560157
Válasz erre: Jelentős eladási hatákonyságnövelés néhány nap munkával
2010-11-12T12:54:32+01:00
2010-11-12T12:54:32+01:00
Rung András
http://blog.hu/user/87081
<a href="http://ergomania.blog.hu/2010/11/11/jelentos_eladasi_hatakonysagnoveles_nehany_nap_munkaval?fullcommentlist=1#c11560031" class="reply_nick_305726" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11560031 );">@zsuzskaa</a>: Hajrá akkor, minden oldalra ráfér mindig egy kis javítás és a javulás valóban lenyűgöző és alaposan támogatott:<br />
<a rel="nofollow" href="http://www.useit.com/alertbox/roi.html">www.useit.com/alertbox/roi.html</a><br />
<a rel="nofollow" href="http://www.useit.com/alertbox/roi-first-study.html">www.useit.com/alertbox/roi-first-study.html</a>
https://ergomania.blog.hu/2010/11/11/jelentos_eladasi_hatakonysagnoveles_nehany_nap_munkaval/full_commentlist/1#c11560065
Válasz erre: Jelentős eladási hatákonyságnövelés néhány nap munkával
2010-11-12T12:45:32+01:00
2010-11-12T12:45:32+01:00
sonance
http://blog.hu/user/30388
Igazán jó ergonómiai elemzést a K&H bank oldaláról lehetne írni, amire a "katasztrófa" szó szerintem kevés. Az egyszerű netbankoló élből elbukik, mert annyira sz@r helyen van megoldva a belépés, ráadásul több lépcsőben jut el a bejelentkezésig. <br />
<br />
A bank online felületét első éves informatikai hallgató jobban megcsinálja, illogikus felépítésű, a gombok beleolvadnak a környezetbe, fordított sorrendben vannak (jobb oldalon keresnéd, de bal oldalon vannak), hogy utalásnál tuti a "mégsem" gombra kattints, a kijelentkezéshez az oldal aljára kell görgetni, a jobb szélen a láblécbe van betéve... Sorolhatnám mekkora igénytelenség, pedig ha van pénz, az a banknál halmozottan a rendelkezésre áll.<br />
<br />
Régebben láttam, az év honlapja vagy micsoda volt, meg van a véleményem a díjról ezek után...
https://ergomania.blog.hu/2010/11/11/jelentos_eladasi_hatakonysagnoveles_nehany_nap_munkaval/full_commentlist/1#c11560031
Válasz erre: Jelentős eladási hatákonyságnövelés néhány nap munkával
2010-11-12T12:42:25+01:00
2010-11-12T12:42:25+01:00
zsuzskaa
http://blog.hu/user/305726
hm, nagyon meggyőző, azt hiszem a mi házunk táján is kéne egy ilyen tuning:)
https://ergomania.blog.hu/2010/10/27/kovesd_a_japanokat_tolts_kevesebb_idot_az_iratokkal/full_commentlist/1#c11559351
Válasz erre: Kövesd a japánokat! Tölts kevesebb időt az iratokkal!
2010-11-12T11:47:43+01:00
2010-11-12T11:47:43+01:00
Rung András
http://blog.hu/user/87081
<a href="http://ergomania.blog.hu/2010/10/27/kovesd_a_japanokat_tolts_kevesebb_idot_az_iratokkal?fullcommentlist=1#c11559217" class="reply_nick_31686" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11559217 );">@pulykakakas</a>: A kudarc úgy értendő, hogy a géppel dolgozó emberben van egy vágy, hogy sok minden digitálisan legyen, mert az kicsi, kereshető, sokszorosítható stb. Viszont vannak nem kis számban nem kooperatív partnerek. Bankok, magyar állam stb. Akik nem gyorsan változnak. Amíg a zöld számla drágább mint a sima, vagy csak 3 hónapig lehet online lekérdezni a banki adatokat, addig jobb megőrzini a kimutatásokat. Persze ez változhat. Azaz jobb elfogadni, hogy ők ilyenek, egyelőre erősebbek és alkalmazkodni kell.
https://ergomania.blog.hu/2010/10/27/kovesd_a_japanokat_tolts_kevesebb_idot_az_iratokkal/full_commentlist/1#c11559217
Válasz erre: Kövesd a japánokat! Tölts kevesebb időt az iratokkal!
2010-11-12T11:36:59+01:00
2010-11-12T11:36:59+01:00
pulykakakas
http://blog.hu/user/31686
<a href="http://ergomania.blog.hu/2010/10/27/kovesd_a_japanokat_tolts_kevesebb_idot_az_iratokkal?fullcommentlist=1#c11557920" class="reply_nick_87081" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11557920 );">@Rung András</a>: <br />
"Igen, szerintem azért fontos a géptől való függetlenedés, mert a papírjaid eleve arról szólnak, hogy kudarcot valottál."<br />
<br />
Sajnálom, de ezt nem értem :-(<br />
<br />
A nem digitálisan érkező dolgok digitalizálhatók és továbbvihetők úgy, de valóban nem mindig éri ez meg. Ráadásul egy jól felépített kézi rendszerben (mint amit leírtál pl.) sokan sokkal jobban eligazodnak, mint egy gépi nyilvántartásban.
https://ergomania.blog.hu/2010/10/27/kovesd_a_japanokat_tolts_kevesebb_idot_az_iratokkal/full_commentlist/1#c11557920
Válasz erre: Kövesd a japánokat! Tölts kevesebb időt az iratokkal!
2010-11-12T09:20:11+01:00
2010-11-12T09:20:11+01:00
Rung András
http://blog.hu/user/87081
<a href="http://ergomania.blog.hu/2010/10/27/kovesd_a_japanokat_tolts_kevesebb_idot_az_iratokkal?fullcommentlist=1#c11557402" class="reply_nick_31686" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11557402 );">@pulykakakas</a>: Igen, szerintem azért fontos a géptől való függetlenedés, mert a papírjaid eleve arról szólnak, hogy kudarcot valottál. Nincs meg digitálisan minden. Attól, hogy digitális nyomokat hagysz még az emberek fognak neked küldeni mindenféle dokumentumokat.
https://ergomania.blog.hu/2010/10/27/kovesd_a_japanokat_tolts_kevesebb_idot_az_iratokkal/full_commentlist/1#c11557402
Válasz erre: Kövesd a japánokat! Tölts kevesebb időt az iratokkal!
2010-11-12T07:39:23+01:00
2010-11-12T07:39:23+01:00
pulykakakas
http://blog.hu/user/31686
Tetszik! Bár, ha van rá lehetőség, szerintem is, a szkennelés és címkézés a jó annak aki gép előtt ül folyton, de még egy gépi rendszer mellett is mindig kellenek kiegészítő módszerek. És a beszkennel iratokat is el kell rakni, arra is kiváló amit írsz. Meg aztán nem mindent kell géppel csinálni még egy erp rendszerben sem, néha pár offline ötlet nagyon hatásos lehet. A japánok ebben nagyon jók, nagyon sok okos ötletük van.
https://ergomania.blog.hu/2010/11/11/jelentos_eladasi_hatakonysagnoveles_nehany_nap_munkaval/full_commentlist/1#c11556958
Válasz erre: Jelentős eladási hatákonyságnövelés néhány nap munkával
2010-11-12T00:26:17+01:00
2010-11-12T00:26:17+01:00
Rung András
http://blog.hu/user/87081
<a href="http://ergomania.blog.hu/2010/11/11/jelentos_eladasi_hatakonysagnoveles_nehany_nap_munkaval?fullcommentlist=1#c11556617" class="reply_nick_249" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11556617 );">@Asszem</a>: Hát, én nem tartom olyan rossznak az amazont, de valóban rengeteg az információ és az adat, amiben nehéz rendet vágni.
https://ergomania.blog.hu/2010/11/11/jelentos_eladasi_hatakonysagnoveles_nehany_nap_munkaval/full_commentlist/1#c11556954
Válasz erre: Jelentős eladási hatákonyságnövelés néhány nap munkával
2010-11-12T00:25:43+01:00
2010-11-12T00:25:43+01:00
Rung András
http://blog.hu/user/87081
<a href="http://ergomania.blog.hu/2010/11/11/jelentos_eladasi_hatakonysagnoveles_nehany_nap_munkaval?fullcommentlist=1#c11556595" class="reply_nick_54987" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11556595 );">@gabesas</a>: Igen, ezeknél a kérdés, hogy jó-e a marketing és a koncepció, ha igen, akkor még mindig megéri ezeket újra összerakni. Ha meg nem, akkor tényleg kár bajlódni velük.
https://ergomania.blog.hu/2010/11/11/jelentos_eladasi_hatakonysagnoveles_nehany_nap_munkaval/full_commentlist/1#c11556617
Válasz erre: Jelentős eladási hatákonyságnövelés néhány nap munkával
2010-11-11T22:58:37+01:00
2010-11-11T22:58:37+01:00
Asszem
http://blog.hu/user/249
Én az Amazon.com-on tévedek el mindig, azt nem lehetne valahogy ergonómosítani?
https://ergomania.blog.hu/2010/11/11/jelentos_eladasi_hatakonysagnoveles_nehany_nap_munkaval/full_commentlist/1#c11556595
Válasz erre: Jelentős eladási hatákonyságnövelés néhány nap munkával
2010-11-11T22:54:52+01:00
2010-11-11T22:54:52+01:00
gabesas
http://blog.hu/user/54987
Köszi a postot, érdekes volt mindenképpen. Igazából csak az jutott eszembe hogy egy csomó régi fejlesztésű, hulladék webshopnál nemnagyon lehetne ezt megtenni sajnos. Sokszor találkozok olyan kódokkal, amikbe egyszerűbb nem belenyúlni, hanem a nulláról fejleszteni egy teljesen újat, ott ez a néhány nap valószínűleg többre nyúlna. <br />
<br />
Viszont a konverzió növekedése nagyon jól mutat!
https://ergomania.blog.hu/2010/11/11/jelentos_eladasi_hatakonysagnoveles_nehany_nap_munkaval/full_commentlist/1#c11554406
Válasz erre: Jelentős eladási hatákonyságnövelés néhány nap munkával
2010-11-11T18:38:42+01:00
2010-11-11T18:38:42+01:00
Rung András
http://blog.hu/user/87081
Igen, lehet, hogy nem az ergonómus a legolcsóbb ember a fejlesztésben, de talán az ő munkaórái nagyon sokat hoznak a sikerhez, vagy inkább fogalmazzunk úgy, ha kihagyjuk, akkor az nagy kárt okoz. A mi példánk tényleg azt mutatta meg, hogy kis okossággal csodákat lehet művelni. Persze a 100%-os konverziónövekedés csak olyan oldalon segít, ahol a termék egyáltalán eladható. Ez a parfümjeink esetében nem volt probléma.
https://ergomania.blog.hu/2010/11/11/jelentos_eladasi_hatakonysagnoveles_nehany_nap_munkaval/full_commentlist/1#c11554196
Válasz erre: Jelentős eladási hatákonyságnövelés néhány nap munkával
2010-11-11T18:17:19+01:00
2010-11-11T18:17:19+01:00
polgarp
http://blog.hu/user/278259
Nekem a legfontosabb információ az előadásodban a 2 nap ergonómiai ráfordítás = 100%-os koverziónövelés volt. <br />
Talán itthon fontos lehet a "usability félpénzen" hozzáállás már csak a méretek miatt is, azaz hogy lehet már kevés ergonómiai befektetéssel is nagy eredményt elérni.
https://ergomania.blog.hu/2010/09/28/drotvaz_vagy_szoveg/full_commentlist/1#c11483454
Válasz erre: Drótváz vagy szöveg?
2010-11-04T09:30:30+01:00
2010-11-04T09:30:30+01:00
Rung András
http://blog.hu/user/87081
<a href="http://ergomania.blog.hu/2010/09/28/drotvaz_vagy_szoveg?fullcommentlist=1#c11482022" class="reply_nick_192466" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11482022 );">@Bővíz László - JUEX</a>: Laci, természetesen félreérthető minden. Vannak amikor eltérő a szóhasználat, nem tiszták a fogalmak. Teljesen igazad van abban, hogy ezek előfordulhatnak és a megbeszélések tisztázhatják. A legbiztosabb módszer azonban ezek után a memók, hogy mindenki valóban ugyanezt értette ez alatt, mint a többiek, hisz félreértések még így is adódhatnak.<br />
<br />
SCRUM-ot ti rendszeresen csináltok. Érdekes módszer, de egy kisebb csapat folyamatos és intenzív jelenlétét igényli, azaz céges formák szükgések hozzá nem?<br />
<br />
A demó is jó dolog, bár nekem a tapasztalatom, hogy olvasni még olvasnak az emberek, de egy tiszta érthető demó, prezi segíti a könnyebb befogadhatóságot. Természetesen a munka idejét és költségeket növeli, hisz a demót is el kell készíteni. De megérheti.
https://ergomania.blog.hu/2010/10/27/kovesd_a_japanokat_tolts_kevesebb_idot_az_iratokkal/full_commentlist/1#c11483364
Válasz erre: Kövesd a japánokat! Tölts kevesebb időt az iratokkal!
2010-11-04T09:18:44+01:00
2010-11-04T09:18:44+01:00
Rung András
http://blog.hu/user/87081
<a href="http://ergomania.blog.hu/2010/10/27/kovesd_a_japanokat_tolts_kevesebb_idot_az_iratokkal?fullcommentlist=1#c11482107" class="reply_nick_192466" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11482107 );">@Bővíz László - JUEX</a>: Laci szerintem próbáld ki, a veszteni való minimális, a papírok nagy részét nem használod, a memóriád jó. Nekünk van ez kitalálva. És tök jó, hogy kommentelsz!:)
https://ergomania.blog.hu/2010/10/27/kovesd_a_japanokat_tolts_kevesebb_idot_az_iratokkal/full_commentlist/1#c11482107
Válasz erre: Kövesd a japánokat! Tölts kevesebb időt az iratokkal!
2010-11-04T00:08:00+01:00
2010-11-04T00:08:00+01:00
Bővíz László - JUEX
http://blog.hu/user/192466
Saját tapasztalatomban az archiválandó iratok olyan kis százalékát kell ismételten elővenni, hogy...<br />
<br />
Áááh lehet, hogy kipróbálom...<br />
papírfüggő vagyok :)
https://ergomania.blog.hu/2010/09/28/drotvaz_vagy_szoveg/full_commentlist/1#c11482045
Válasz erre: Drótváz vagy szöveg?
2010-11-03T23:58:19+01:00
2010-11-03T23:58:19+01:00
Bővíz László - JUEX
http://blog.hu/user/192466
@András: A részletes leírásokat is simán félre tudja érteni a programozó csapat. Ennek kiküszöbölésére én most fogom bevezetni a fejlesztés előtti részletes prototípus ismertetést. Ha vannak tesztelők ők segíthetnek a kontrollálásban még.
https://ergomania.blog.hu/2010/09/28/drotvaz_vagy_szoveg/full_commentlist/1#c11482022
Válasz erre: Drótváz vagy szöveg?
2010-11-03T23:55:01+01:00
2010-11-03T23:55:01+01:00
Bővíz László - JUEX
http://blog.hu/user/192466
Egy pontos interakciókat részletező leírás elolvasását nem lehet elvárni az ügyféltől sem, demózni kell neki.<br />
<br />
A hozzászólásokban felvetett ügyfél, programozó csapat és projekt kezelési problémákra kiváló megoldást tud adni, ha például SCRUM módszerrel dolgozik a fejlesztő csapat, ugyanis az nagyon kiterjedt kommunikálást vár el a csapattagoktól és a megrendelőtől is. Tapasztalatból mondom, hogy szuper, ha jól csinálják.
https://ergomania.blog.hu/2010/10/27/kovesd_a_japanokat_tolts_kevesebb_idot_az_iratokkal/full_commentlist/1#c11442167
Válasz erre: Kövesd a japánokat! Tölts kevesebb időt az iratokkal!
2010-10-30T09:52:07+02:00
2010-10-30T09:52:07+02:00
fromdtod
http://blog.hu/user/3832
Én most digitalizáltam mindent. Tehát komoly könyvtárrendszerben vannak a hivatalos dokumentumok, számlák, szerződések minden. És amin nincs az aláírásom, az megy egy olyan dobozba, amelyből aztán mikor megtelik, akkor megy a pincébe... Úgy döntöttem, hogyha valamire nagyon szükség van papíros szinten, azt hosszú kereséssel fogom tudni megtalálni, de nem kell előtte fűznöm, tárolnom, cimkéznem. És főleg nem foglalnak helyet a dossziék. Én lb 40 dossziénál tartottam az elmúlt 10 év eredményeképp...<br />
De tényleg szép a módszer mit mutattál. És a szépség az jó dolog...
https://ergomania.blog.hu/2010/10/27/kovesd_a_japanokat_tolts_kevesebb_idot_az_iratokkal/full_commentlist/1#c11421411
Válasz erre: Kövesd a japánokat! Tölts kevesebb időt az iratokkal!
2010-10-27T23:07:13+02:00
2010-10-27T23:07:13+02:00
Rung András
http://blog.hu/user/87081
<a href="http://ergomania.blog.hu/2010/10/27/kovesd_a_japanokat_tolts_kevesebb_idot_az_iratokkal?fullcommentlist=1#c11419457" class="reply_nick_305726" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11419457 );">@zsuzskaa</a>: Szerintem szeretni fogod. Az a lényeg, hogy minél színesebb-érdekesebb, szebbek a borítékok az ember annál szívesebben csinálja. A bejegyzésben nem írtam, de jó, ha mindig van otthon tartalék boríték. Érdemes venni 50-100 db, az elég egy fél évre. A fecnikhez javaslom azokat a ragaszthatós papírokat, amiket szerződéseknél az aláírás helyéhez szoktak rakni. Én ezt mindig is nagyon utáltam csinálni, amióta Noguchi van, még szórakoztatni is szokott.
https://ergomania.blog.hu/2010/10/27/kovesd_a_japanokat_tolts_kevesebb_idot_az_iratokkal/full_commentlist/1#c11421387
Válasz erre: Kövesd a japánokat! Tölts kevesebb időt az iratokkal!
2010-10-27T23:02:53+02:00
2010-10-27T23:02:53+02:00
Rung András
http://blog.hu/user/87081
<a href="http://ergomania.blog.hu/2010/10/27/kovesd_a_japanokat_tolts_kevesebb_idot_az_iratokkal?fullcommentlist=1#c11414073" class="reply_nick_74282" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11414073 );">@Ketszeri</a>: Amit mondasz az jó megoldás, ha többen dolgoznak vele, vagy tényleg nagyon sok dokumentum van. Kevés dokumentumnál (évi pár száz) azonban nem hatékonyabb szerintem. Kb. 5-10 mp-vel gyorsabb lehet az előkeresés viszont gépnél kell ülnöd ehhez. Azaz az előkeresés csak a gép társaságában működik. Az elrakás viszont lassabb, hisz a papír vagy a postaládából, táskából, nyomtatóból jön. Ezt rögtön rakhatod a polcra, ha viszont iktatsz, akkor odaülsz a géphez, megnyitod az iktató fájlt stb. Azaz elbukod az időt, amit nyersz előkeresésnél.<br />
<br />
Az iktatórendszerrel ismét gond van, ha be akarod vezetni a használati gyakoriságot, hisz be kell vezetned, hogy mikor használtad utoljára. Egyébként csak név alapján tudsz keresni valamit. Szóval én úgy látom, hogy a rendszer, amit javasolsz igazán nagyobb szervezeteknek (3-4 embertől) lehet kiváló megoldás.
https://ergomania.blog.hu/2010/10/27/kovesd_a_japanokat_tolts_kevesebb_idot_az_iratokkal/full_commentlist/1#c11419457
Válasz erre: Kövesd a japánokat! Tölts kevesebb időt az iratokkal!
2010-10-27T19:32:35+02:00
2010-10-27T19:32:35+02:00
zsuzskaa
http://blog.hu/user/305726
egész jó, ezt kipróbálom otthon,hátha nem keveredek bele majd a papírokba:)
https://ergomania.blog.hu/2010/10/27/kovesd_a_japanokat_tolts_kevesebb_idot_az_iratokkal/full_commentlist/1#c11414073
Válasz erre: Kövesd a japánokat! Tölts kevesebb időt az iratokkal!
2010-10-27T11:16:51+02:00
2010-10-27T11:16:51+02:00
Ketszeri
http://blog.hu/user/74282
Digitálisan iktatod egy iktató rendszerben és az eredeti példányt elrakod az iktatószám szerinti sorrendben? Havi pár darabtól több 10K iratig is garantáltan működik, csak nem ilyen "fancy" és a neve is béna.
https://ergomania.blog.hu/2009/10/06/bbc_otletes_es_modern/full_commentlist/1#c11339965
Válasz erre: BBC ötletes és modern
2010-10-19T15:02:27+02:00
2010-10-19T15:02:27+02:00
Rung András
http://blog.hu/user/87081
<a href="http://ergomania.blog.hu/2009/10/06/bbc_otletes_es_modern?fullcommentlist=1#c9850064" class="reply_nick_450763" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 9850064 );">@Kenéz</a>: Hát igen elsőre még néha a jó design is gondot jelent, ha szokatlan. Sikerült azóta megbarátkozni vele?:)
https://ergomania.blog.hu/2010/10/12/sci_fi_marad_az_ergonomikus_onkormanyzati_honlap/full_commentlist/1#c11289930
Válasz erre: Sci-fi marad az ergonomikus önkormányzati honlap?
2010-10-14T10:08:43+02:00
2010-10-14T10:08:43+02:00
Rung András
http://blog.hu/user/87081
<a href="http://ergomania.blog.hu/2010/10/12/sci_fi_marad_az_ergonomikus_onkormanyzati_honlap?fullcommentlist=1#c11289808" class="reply_nick_159174" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11289808 );">@kuglof76</a>: Ízlés kérdése. Egyébként persze lehetne jobb is, majd lesz, de mindig dilemma, hogy írjak vagy marketing. Sajnos ilyesmikre nem volt időm, hogy foglalkozzak az elmúlt 1-2 évben. És inkább írok.
https://ergomania.blog.hu/2010/10/12/sci_fi_marad_az_ergonomikus_onkormanyzati_honlap/full_commentlist/1#c11289808
Válasz erre: Sci-fi marad az ergonomikus önkormányzati honlap?
2010-10-14T09:58:49+02:00
2010-10-14T09:58:49+02:00
kuglof76
http://blog.hu/user/159174
Off-topic:<br />
Én ergonómusként biztos, hogy egy jobb fotót raknék ki, nem egy ilyen alulról fotózott, rossz darabot. Az arculat legyen már része az ergonómiának...
https://ergomania.blog.hu/2010/10/12/sci_fi_marad_az_ergonomikus_onkormanyzati_honlap/full_commentlist/1#c11289493
Válasz erre: Sci-fi marad az ergonomikus önkormányzati honlap?
2010-10-14T09:30:08+02:00
2010-10-14T09:30:08+02:00
Rung András
http://blog.hu/user/87081
<a href="http://ergomania.blog.hu/2010/10/12/sci_fi_marad_az_ergonomikus_onkormanyzati_honlap?fullcommentlist=1#c11288389" class="reply_nick_176910" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11288389 );">@Horváth János</a>: Igen, természetesen a homogén ügyekhez homogén felület kell. Adók, igazolványok stb. Az egyedi felület a városok életének és programjainak bemutatásában kell, hogy legyen, de ott is legfeljebb 5-6 szint méretenként (pl. 1000 alatt, 1000-5000, 5000-30000, 30000-100000, 100000-, Budapest)
https://ergomania.blog.hu/2010/10/12/sci_fi_marad_az_ergonomikus_onkormanyzati_honlap/full_commentlist/1#c11288389
Válasz erre: Sci-fi marad az ergonomikus önkormányzati honlap?
2010-10-14T01:03:14+02:00
2010-10-14T01:03:14+02:00
Horváth János
http://blog.hu/user/176910
EGy rendszer kell, meg kell szüntetni, hogy egyik városban igy lehet elintézni dolgokat másikban meg úgy. Ezekután meg már lényegtelen, hogy a polgár hol lakik és hol van az ügyintéző aki az online felület mögött kiszolgálja a kérést. Max akkor kerül elő ha offline is be kell valamit adni.
https://ergomania.blog.hu/2010/10/12/sci_fi_marad_az_ergonomikus_onkormanyzati_honlap/full_commentlist/1#c11278909
Válasz erre: Sci-fi marad az ergonomikus önkormányzati honlap?
2010-10-13T10:19:53+02:00
2010-10-13T10:19:53+02:00
Rung András
http://blog.hu/user/87081
<a href="http://ergomania.blog.hu/2010/10/12/sci_fi_marad_az_ergonomikus_onkormanyzati_honlap?fullcommentlist=1#c11277379" class="reply_nick_675" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11277379 );">@sajt</a>: Egymást is biztos. Meg a mentális térkép hasonló, ami nagyjából hasonló "remekművekhez vezet". Pl. ezért működnek hasonlóan rosszul a magyar cégek, mert a magyar cégvezetőknek sokszor hasonlóan rossz elképzeléseik vannak. A hülyeség a legjobb meme:)
https://ergomania.blog.hu/2010/10/12/sci_fi_marad_az_ergonomikus_onkormanyzati_honlap/full_commentlist/1#c11277379
Válasz erre: Sci-fi marad az ergonomikus önkormányzati honlap?
2010-10-13T01:37:20+02:00
2010-10-13T01:37:20+02:00
sajt
http://blog.hu/user/675
<a href="http://ergomania.blog.hu/2010/10/12/sci_fi_marad_az_ergonomikus_onkormanyzati_honlap?fullcommentlist=1#c11273780" class="reply_nick_87081" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11273780 );">@Rung András</a>: Ezek akkor egymást másolják? Húha... Sőt! WTF! Nem is. OMG!
https://ergomania.blog.hu/2010/10/12/sci_fi_marad_az_ergonomikus_onkormanyzati_honlap/full_commentlist/1#c11273780
Válasz erre: Sci-fi marad az ergonomikus önkormányzati honlap?
2010-10-12T18:07:12+02:00
2010-10-12T18:07:12+02:00
Rung András
http://blog.hu/user/87081
<a href="http://ergomania.blog.hu/2010/10/12/sci_fi_marad_az_ergonomikus_onkormanyzati_honlap?fullcommentlist=1#c11273561" class="reply_nick_675" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11273561 );">@sajt</a>: Persze a sablon valamennyire megvan, de nem okosan lett kitalálva. A hasonlóság pusztán abból adódik, hogy a tartalom hasonló vagy jellegét tekintve azonos. Azaz ugyanazokat az infókat nem tudod 4 ezer féleképp bemutatni, főleg ha nem is ez a szakmád. De ezt a sok valamennyire hasonló oldalt külön fejlesztették le, és külön is tartják karban.
https://ergomania.blog.hu/2010/10/12/sci_fi_marad_az_ergonomikus_onkormanyzati_honlap/full_commentlist/1#c11273561
Válasz erre: Sci-fi marad az ergonomikus önkormányzati honlap?
2010-10-12T17:31:51+02:00
2010-10-12T17:31:51+02:00
sajt
http://blog.hu/user/675
Ezzel csak egy baj van, ha ez megvalósulna, nagyon sok Pistikének kellene új munka után néznie. Egyébként én azt látom, hogy sok önkormányzati oldal ugyanarra a sémára épül.
https://ergomania.blog.hu/2010/10/12/sci_fi_marad_az_ergonomikus_onkormanyzati_honlap/full_commentlist/1#c11273319
Válasz erre: Sci-fi marad az ergonomikus önkormányzati honlap?
2010-10-12T17:03:53+02:00
2010-10-12T17:03:53+02:00
Rung András
http://blog.hu/user/87081
Biztos van egy ilyen faktor is benne. De mindig van értelmes közmunka. Építsenek utat, kertészkedjenek, vigyázzanak gyerekekre, tanuljanak értelmes szakmát bármi. Sőt még az is jobb, ha megkapják a fizetésük segélyként, csak menjen minden elektronikusan:)<br />
<br />
Ez pont olyan, hogy azért jár annyi ember egyetem-főiskolára, hogy kisebb legyen a munkanélküliség, és ezért tanulnak használhatatlan dolgokat. Ez is totál értelmetlen.
https://ergomania.blog.hu/2010/10/12/sci_fi_marad_az_ergonomikus_onkormanyzati_honlap/full_commentlist/1#c11272925
Válasz erre: Sci-fi marad az ergonomikus önkormányzati honlap?
2010-10-12T16:21:28+02:00
2010-10-12T16:21:28+02:00
immortalis
http://blog.hu/user/33605
Ha elkezdenék racionalizálni (magyarul használni a _meglévő_ technikát) a közigazgatást, egy csomó közalkalmazott/köztisztviselő (magyarul semmirekellő naplopó<tisztelet a kivételnek>) munkanélküli lenne...<br />
Azt meg ugyebár nem lehet. :(
https://ergomania.blog.hu/2010/10/12/sci_fi_marad_az_ergonomikus_onkormanyzati_honlap/full_commentlist/1#c11272246
Válasz erre: Sci-fi marad az ergonomikus önkormányzati honlap?
2010-10-12T15:20:33+02:00
2010-10-12T15:20:33+02:00
Rung András
http://blog.hu/user/87081
Én nem nagyon tudok ilyenről. Sajnos először a legfelsőbb vezetésben kellene valami szemléletváltásnak lemennie. Az embergárda megvan, csak össze kellene szedni ehhez. Ezt a hihetetlen káoszt csak felülről lehet rendbetenni, mert az önkormányzatoknál, ahogy leírtad, hiányzik a megfelelő kompetencia.
https://ergomania.blog.hu/2010/10/12/sci_fi_marad_az_ergonomikus_onkormanyzati_honlap/full_commentlist/1#c11271667
Válasz erre: Sci-fi marad az ergonomikus önkormányzati honlap?
2010-10-12T14:26:24+02:00
2010-10-12T14:26:24+02:00
gabesas
http://blog.hu/user/54987
Dolgoztam önkormányzatoknak, és abszolút egyet tudok érteni kb. minden mondatoddal. Jellemzően nincs olyan ember, akinek mégcsak halvány fogalma is lenne akárcsak a szükséges dolgokról, akár a trendekről. Legyen vendégkönyv meg képgaléria meg polgármesteri köszöntő, kb. ez az ami az elvárás. Meg hogy a polgármester úrnak tetsszen a weboldal. Ergonómia? Strukturált felépítés? Normális, egységes dokumentumkezelés (nemcsak a weboldalon, a hivatalon belül is)?<br />
<br />
Én inkább azt látom hogy a cégen belül sincs jellemzően rend, elvannak havazva mindenféle kötelező munkával, de a rendszerek közt kimondottan nincs átjárás. (pl. kötelező vendéglátóipari egységeket listába szedni, ezt sokan egy kimondottan onkormányzati szoftvereket fejlesztő cég szoftverével csinálják, de abból nemlehet csak valami elbaszott htmlbe exportálni =>duplamunka).<br />
<br />
Van szerinted megoldás, valami szakmai szervezet, akire hallgatnának vagy bármiféle előrelépés?
https://ergomania.blog.hu/2010/09/28/drotvaz_vagy_szoveg/full_commentlist/1#c11194985
Válasz erre: Drótváz vagy szöveg?
2010-10-04T12:36:55+02:00
2010-10-04T12:36:55+02:00
Rung András
http://blog.hu/user/87081
<a href="http://ergomania.blog.hu/2010/09/28/drotvaz_vagy_szoveg?fullcommentlist=1#c11194656" class="reply_nick_89365" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11194656 );">@prometheus_X</a>: Köszi a nagyon értékes bejegyzést. Igazán csak annyit fűznék a megbeszélésekhez, hogy nagyon jók és hasznosak valóban mérföldköveknél, viszont arra is figyelni kell, hogy ne legyenek felesleges semmiről szóló meetingek. Azaz egy anyagot fontos átbeszélni, de nem rossz előtte meggyőződni arról, hogy az illető valóban normálisan elolvasta-e vagy csak beleturkált és azért kérdez, mert nem olvasott.
https://ergomania.blog.hu/2010/09/28/drotvaz_vagy_szoveg/full_commentlist/1#c11194656
Válasz erre: Drótváz vagy szöveg?
2010-10-04T12:13:59+02:00
2010-10-04T12:13:59+02:00
prometheus_X
http://blog.hu/user/89365
<a href="http://ergomania.blog.hu/2010/09/28/drotvaz_vagy_szoveg?fullcommentlist=1#c11158110" class="reply_nick_98810" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11158110 );">@Zebra12</a>: Most lehet, ez csak a saját maximalizmusom, de én amikor egyedül dolgozom egy munkán is szétválasztom a saját szerepeimet egymástól. Ehhez hozzátartozik az is, hogy nem igazán jegyzek meg sokszor sokmindent, így aztán külső memóriára kell támaszkodjak (papír, txt, bármi). Az András által leírtakat már külön-külön alkalmaztam többször is, így egyben még nem. Jó módszernek tűnik.<br />
<br />
Sokan hangsúlyozzák a kommunikációt, és ez helyes is. Mint sok programozó sajnos ezen a ponton nekem is van mit behoznom, mert hajlamos vagyok a Rambo-típusú dzsungelharcra... ugyanakkor sok pozitív tapasztalatom van arról, hogy a jókor és jól feltett kérdések mennyit lendíthetnek a munkán. Igen fontos dolognak tartom azt, hogy már akkor készüljön vázlat a projektről, amikor az első megbeszélések vannak. Egy egyszerű skiccet már az első tárgyalás alatt fel lehet rajzolni, de legalábbis jegyzetelni KELL. Nem csak magad miatt, hanem azért is, hogy az ügyfél lássa az érdeklődést. Ha a skicc van annyira jól sikerült, vagy jól modellezi a megbeszélésen elhangzottakat, akkor már ott érdemes egyeztetni az ügyféllel, hogy valami ilyesmire gondolt-e. Alapvető felismerésem szerint az ügyfél mindig "ideges", ezért fontos megnyugtatni - ezt pedig csak úgy lehet, hogy ha fizikailag látja, hogy a munka gőzerővel halad előrefelé.<br />
<br />
A tervezésbe mindig be kell vonni a grafikust és a UI developert (vagy bármelyik fejlesztőt, aki felületek működésének leprogramozásáért felel). Sokszor itt születnek a hatékonyságot fokozó kompromisszumos javaslatok. A programozó féken tarthatja a grafikust, ami időnként fontos. Nyilván, amikor egymagam vagyok minden, akkor is meg fogom vitatni magammal, hogy mi a hatékonyabb - hangozzék ez akármennyire is hülyén így első olvasatra. Ilyenkor először azt nézem meg, milyen kész eszközök állnak a rendelkezésemre, a tervet pedig eleve ehhez próbálom majd igazítani. Bármi olyat, ami nem egyészen fedi az ügyfél elvárásait az előzetes vázlatok alapján, külön is érdemes kigyűjteni, ezek amúgyis ütközőpontok lesznek előbb vagy utóbb. Érdemes listába szedni, tételesen indokolni, hogy mit és miért javaslunk ahelyett, amit az ügyfél mondott. Személyesen leülni megbeszélni, kifejteni, megmutatni. Mondok egy jó példát: amikor megjelent az IE 7-es, az akkori munkahelyem a javaslatomra már úgy egyeztetett az ügyfelekkel, hogy az IE 6-ra optimalizálás 40-70%-kal emeli a fejlesztésre fordítandó időt és ezzel együtt a költségeket. Nem kötöttük ki, hogy nem vállaljuk, csupán döntés elé állítottuk az ügyfelet, hogy megéri-e neki a presztizsért cserébe kifizetni a másfélszeres árat. Meglepően sokan léptek vissza az IE 6-os optimalizálástól! Végül persze volt olyan ügyfél, aki kérte a projekt után az optimalizálást is, de addigra az oldal már át volt adva, és egy elégedett ügyfél tért vissza. És persze volt olyan is, aki kifizette az emelt költséget és tudomásul vette, hogy a fejlesztési idő ezzel együtt meg fog emelkedni - cserébe elvárta, hogy az oldal takkra hibátlan legyen. Negatív hozománya ennek sem volt.<br />
<br />
Fontos, hogy amikor szakmai érveket hozunk fel az ügyfélnek, mindig világos legyen, ha az befolyásolja a fejlesztési időt, akkor mennyivel és mennyi pénzért. Ha nem befolyásolja a fejlesztési időt (például mert csak usability javaslat) akkor lehet támaszkodni közimert példákra (meg is lehet mutatni egy jól megválasztott példán keresztül, így az ügyfél érezni fogja a kényelmet/egyéb előnyt). Amikor ütközünk az ügyféllel, mindig legyenek eszközeink: számok, idők, kézzel fogható (kipróbálható) példák!<br />
<br />
A másik fontos dolog pedig, hogy az ügyfél általában nem a mi dolgunkkal van elfoglalva, ezért amikor anyagot küldünk neki, mindig el kell érni, hogy legyen tőle visszacsatolás, hogy megkapta, megértette! Bármi olyat, ami több, mint 1 A4-es oldal terjedelmű, személyesen is meg kell beszélni. Ennek elég sokféle oka van, nekem az a tapasztalatom, hogy nem érdemes kockáztatni.<br />
<br />
Ezeket a problémákat pedig nem fogja helyettünk megoldani sem a HTML 5 (vagy akármennyi), sem a Google :) A garanciáinkról magunknak kell gondoskodnunk.<br />
<br />
"ebben az országban, ahol a cégek nagyrésze azt hiszi a weblap ugyanúgy ingyen van, mint a Windows :)"<br />
A jelenség annak köszönhető, hogy ma már mindenki, aki be tud kapcsolni egy gépet, automatikusan webfejlesztő és grafikus is egyben :)<br />
<br />
Ebből is látszik, hogy egyikünknek sincs igazunk. A szakma nagyon híg, az ügyfelek a legolcsóbbat akarják választani. Az a mi felelősségünk, hogy megindokoljuk, miért nem mi vagyunk a legolcsóbbak. A másik örökérvényű felismerés pedig: tudni kell nemet mondani. Én is láttam már nem fizető, meg rosszul teljesítő ügyfelet, de ezeknek a többsége kivédhető lett volna egy rendesen megfogalmazott szerződéssel. De ez már egy másik téma, a lényeg, hogy kár általánosítani.
https://ergomania.blog.hu/2010/09/28/drotvaz_vagy_szoveg/full_commentlist/1#c11160410
Válasz erre: Drótváz vagy szöveg?
2010-09-30T10:24:24+02:00
2010-09-30T10:24:24+02:00
Rung András
http://blog.hu/user/87081
Teljesen igazad van abban, hogy ez egy távoli ideál, de nekem nagy példaképem Kazinczy. Ugyanazt kell megcsinálni, mint 200 valahány évvel ezelőtt. Előbb örülhetünk a másodkategóriás német románcok lefordításának is, mielőtt valami nagyba kezdenénk. De végén mégiscsak lettek nagy regényíróink is. Ugyanez van a weblapokkal. Tudjuk a célt, azt is tudjuk, hogy borzasztó messze vagyunk ettől, és ezért keményen harcolunk. A html5 szintén még egy jó idő amíg elterjed, meg még le kell mennie a htm5 flash háborúnak is valamennyire. Én ebben a ráöntésben nem teljesen hiszek. Szerintem a kettő jobban összefügg, semmint hogy ez mindig-többnyire lehetséges legyen, de a technikai függetlenség mindenképp előnyös.
https://ergomania.blog.hu/2010/09/28/drotvaz_vagy_szoveg/full_commentlist/1#c11158110
Válasz erre: Drótváz vagy szöveg?
2010-09-29T22:45:34+02:00
2010-09-29T22:45:34+02:00
Zebra12
http://blog.hu/user/98810
Mókás ilyen elemzéseket olvasni ebben az országban, ahol a cégek nagyrésze azt hiszi a weblap ugyanúgy ingyen van, mint a Windows :) Ezeknek próbálj meg eladni egy ennyi szereplős fejlesztést...<br />
<br />
Annyit fűznék hozzá még, hogy remélhetőleg a HTML5-el és talán a Google különböző termékeivel végre el fogjuk érni, hogy a design és a kód teljesen elválik egymástól, és akkor a drótváz önmagában akár a kész program is lehet, csak még nem szines, szagos, hanem csak szöveges formában, amire a designer függetlenül is ráöntheti, akár a többféle megjelenést is.
https://ergomania.blog.hu/2010/09/28/drotvaz_vagy_szoveg/full_commentlist/1#c11143059
Válasz erre: Drótváz vagy szöveg?
2010-09-28T15:51:01+02:00
2010-09-28T15:51:01+02:00
Rung András
http://blog.hu/user/87081
<a href="http://ergomania.blog.hu/2010/09/28/drotvaz_vagy_szoveg?fullcommentlist=1#c11142843" class="reply_nick_165807" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11142843 );">@Pethő Szabolcs</a>: Ezek nagyon jók! Én már olvasom is..)
https://ergomania.blog.hu/2010/09/28/drotvaz_vagy_szoveg/full_commentlist/1#c11142843
Válasz erre: Drótváz vagy szöveg?
2010-09-28T15:33:19+02:00
2010-09-28T15:33:19+02:00
Pethő Szabolcs
http://blog.hu/user/165807
<a href="http://ergomania.blog.hu/2010/09/28/drotvaz_vagy_szoveg?fullcommentlist=1#c11141057" class="reply_nick_492774" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11141057 );">@Illyés Edith</a>: Szerintem a megrendelői nyomás nagyrészt azzal csökkenthető, ha az elején tisztázzátok, hogyan dolgozol, az egyes fázisoknak mi az értelme, és kinek mi a szerepe.<br />
A miértek megválaszolása főleg az ügyfél dolga, a hogyan pedig a jómunkás emberé. Kommunikáció, kommunikáció, kommunikáció.<br />
<br />
András után Paul Boag az én egyik hősöm :) Több előadást is tartott arról, hogyan javítsuk a kapcsolatunkat az ügyféllel. Itt az egyik: <a rel="nofollow" href="http://boagworld.com/talks/educating-clients-to-say-yes">boagworld.com/talks/educating-clients-to-say-yes</a><br />
<br />
Ez pedig egy írása a Smashing Magazine-on:<br />
<a rel="nofollow" href="http://www.smashingmagazine.com/2010/02/19/is-john-the-client-dense-or-are-you-failing-him/">www.smashingmagazine.com/2010/02/19/is-john-the-client-dense-or-are-you-failing-him/</a>
https://ergomania.blog.hu/2010/09/28/drotvaz_vagy_szoveg/full_commentlist/1#c11142497
Válasz erre: Drótváz vagy szöveg?
2010-09-28T15:07:32+02:00
2010-09-28T15:07:32+02:00
Rung András
http://blog.hu/user/87081
<a href="http://ergomania.blog.hu/2010/09/28/drotvaz_vagy_szoveg?fullcommentlist=1#c11141057" class="reply_nick_492774" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11141057 );">@Illyés Edith</a>: Ez a szemcukor jó, még ebben a formában nem hallottam. Hát ja, sokszor a megrendelő mivel nem ért hozzá, nem abba az irányba tolja, ami megfelelő lenne. Talán azért évről évre egy kicsit tisztul a helyzet és lassan itt is kialakulnak a szerepek.
https://ergomania.blog.hu/2010/09/28/drotvaz_vagy_szoveg/full_commentlist/1#c11141057
Válasz erre: Drótváz vagy szöveg?
2010-09-28T13:12:53+02:00
2010-09-28T13:12:53+02:00
Illyés Edith
http://blog.hu/user/492774
<a href="http://ergomania.blog.hu/2010/09/28/drotvaz_vagy_szoveg?fullcommentlist=1#c11140746" class="reply_nick_87081" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11140746 );">@Rung András</a>: Igen, ez egy ideális állapot, hogy van projektmenedzser, van egy team, amiben van legalább ergonómus, programozó, és designer, a drótvázból előbb tesztelhető prototípust építünk és utána jön a design, stb. Kisebb fejlesztéseknél általában egy ember több szerepkört is betölt, és a munkafolyamatok hajlamosak összegubancolódni.<br />
<br />
Ebben nagy szerepe van a megrendelői nyomásnak, ő minél előbb szeretne valami szemcukrot, és sokkolja a drótváz vagy a prototípus puritánsága. Ezt az ellentmondást -- legyen már az elején szemcukor, de azért ne a tapétával és a csempével kezdjük a ház tervezését -- nekem eddig nem sikerült feloldani.
https://ergomania.blog.hu/2010/09/28/drotvaz_vagy_szoveg/full_commentlist/1#c11140746
Válasz erre: Drótváz vagy szöveg?
2010-09-28T12:45:09+02:00
2010-09-28T12:45:09+02:00
Rung András
http://blog.hu/user/87081
<a href="http://ergomania.blog.hu/2010/09/28/drotvaz_vagy_szoveg?fullcommentlist=1#c11140633" class="reply_nick_492774" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11140633 );">@Illyés Edith</a>: A második bekezdésben nagy igazságot mondtál. Abszolút, az ergonómus nem projektmenedzser, habárt többször olyan feladatok a nyakába szakadnak, amelyek projektmenedzseriek, de ez alapvetően nem helyes. Persze, ha még ergonómus sincs, akkor a designer ergonómus és marketinges! is egyben sokszor. <br />
<br />
A megvalósítási lehetőségeket illetően valóban túlzóan fogalmaztam. Csak annyit akartam mondani, hogy még ha a működés egyértelműen le is van írva, akkor is lehet többféle módon leprogramozni. Arra, hogy a programozó jó tervet kapjon az a garancia, hogy folyamatosan konzultálnak vele, és már az elején is hallatja a hangját. Így mondhatja a marketingesnek, projektvezetőnek, ergonómusnak és designernek, hogy lányok-fiúk ezek a tervek csodásak, meg is tudom csinálni, csak az 10-szer annyiba fog kerülni időben/pénzben, mint amit ti szeretnétek. Nem lehetne így vagy úgy inkább?
https://ergomania.blog.hu/2010/09/28/drotvaz_vagy_szoveg/full_commentlist/1#c11140708
Válasz erre: Drótváz vagy szöveg?
2010-09-28T12:41:40+02:00
2010-09-28T12:41:40+02:00
Rung András
http://blog.hu/user/87081
<a href="http://ergomania.blog.hu/2010/09/28/drotvaz_vagy_szoveg?fullcommentlist=1#c11140157" class="reply_nick_165807" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11140157 );">@Pethő Szabolcs</a>: Köszönöm, igen, én sem élem ki a kreativitásomat a programozásban. Még ha tudnék is kódot írni, messze lenne a tökéletestől:)
https://ergomania.blog.hu/2010/09/28/drotvaz_vagy_szoveg/full_commentlist/1#c11140633
Válasz erre: Drótváz vagy szöveg?
2010-09-28T12:35:14+02:00
2010-09-28T12:35:14+02:00
Illyés Edith
http://blog.hu/user/492774
<a href="http://ergomania.blog.hu/2010/09/28/drotvaz_vagy_szoveg?fullcommentlist=1#c11139779" class="reply_nick_87081" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11139779 );">@Rung András</a>: <br />
"végtelen megvalósítási lehetősége van"<br />
<br />
LOL, én sokszor örülök, ha van 1 (egy). De elég gyakran kapok olyan terveket -- méghozzá design szinten, aprólékosan kidolgozott terveket --, amelyeket nem lehet ésszerű határidőn, költségkereten belül megvalósítani, vagy gazdaságosan működtetni.<br />
<br />
Egyetértek, mindenki csinálja azt, amihez ért. Fejlesztési projekteket pl. nagy tudású, a technológiai lehetőségeket és korlátokat jól átlátó projektmenedzser irányítson. Attól, hogy valaki a fejlesztési folyamat elején dolgozik, pl. drótvázakat készít, felületi elemeket tervez, még nem biztos, hogy alkalmas rá, hogy az egészet átlássa és kézben tartsa.
https://ergomania.blog.hu/2010/09/28/drotvaz_vagy_szoveg/full_commentlist/1#c11140157
Válasz erre: Drótváz vagy szöveg?
2010-09-28T11:51:40+02:00
2010-09-28T11:51:40+02:00
Pethő Szabolcs
http://blog.hu/user/165807
Az interakciók nagyon fontosak. Az egyes weboldal elemek viselkedése meghatározó a felhasználói élményben, ezért ahogy András írta, tervezéskor ezeket a részleteket is rögzíteni kell. Nem szabad a "véletlenre bízni". Ez persze nem azt jelenti, hogy a programozó, designer vagy bárki, aki hozzátesz a kész munkához teljesen kimarad a tervezésből, és ők már csak ütik a billentyűzetet, helyezgetik a pixeleket.<br />
Szerintem megint sikerült jót írnod!
https://ergomania.blog.hu/2010/09/28/drotvaz_vagy_szoveg/full_commentlist/1#c11139779
Válasz erre: Drótváz vagy szöveg?
2010-09-28T11:19:10+02:00
2010-09-28T11:19:10+02:00
Rung András
http://blog.hu/user/87081
<a href="http://ergomania.blog.hu/2010/09/28/drotvaz_vagy_szoveg?fullcommentlist=1#c11139712" class="reply_nick_492774" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11139712 );">@Illyés Edith</a>: A programozó természetesen nem csak egy végrehajtó személy. A jó tervezésben folyamatos konzultáció van azokkal az emberekkel, akik a következő munkafázisban dolgoznak. Másrészt, ha megmondjuk, hogy ez meg ez hogyan működjön annak végtelen megvalósítási lehetősége van, azaz a kreativitását ki tudja élni, csak épp abban, amihez ért a legjobban. Programozó, designer ne tervezzen weblapot, hanem programozzon designoljon. Természetesen bizonyos esetekben ezeket ők is végezhetik, de akkor ők egy személyben ergonómusok is. A feladatsor, amit írtál teljesen rendben van. Annyit fűznék hozzá, hogy az interakció mindig nagyon fontos, másrészt ez az ideális szekvencia legfeljebb csak a nagy fejlesztéseknél valósul meg. Kis és középvállalkozások ilyet nem nagyon csinálnak itthon. Tudomásom szerint legalábbis. A divatmárka honlapjánál az arculat valóban döntő, de attól még nagyon sok féle megvalósulás lehet tervezésileg is. Másrészt ez is csak részben köti meg a designer kezét is. Azaz adott színvilág, látványelem készlet sokféleképpen realizálódhat.
https://ergomania.blog.hu/2010/09/28/drotvaz_vagy_szoveg/full_commentlist/1#c11139712
Válasz erre: Drótváz vagy szöveg?
2010-09-28T11:12:19+02:00
2010-09-28T11:12:19+02:00
Illyés Edith
http://blog.hu/user/492774
"A designer tudja, hogy milyen menüt hova rakjon, hol van a gomb, hol van a szöveg. A programozó a design alapján pedig könnyedén összerakja a dolgokat."<br />
<br />
Nem tudom, honnan jött ez, hogy a programozó az kb. egy kőműves, az utolsó a sorban, csak odaadjuk neki a kész színes-szagos a tervet, aztán húzza fel, ahogy tudja.<br />
<br />
1. Drótváz.<br />
2. Működő, tesztelhető prototípus megépítése.<br />
3. Design a prototípus HTML-kimenetének figyelembe vételével (elemekből, modulárisan felépítve a látványt).<br />
4. Design implementálása.<br />
<br />
Vannak teljesen látványalapú, kevés tartalmat mozgató, kevés funkciót megvalósító webhelyek (pl. divatmárka kampányhonlapja), ahol a design jön előbb.<br />
<br />
De 10 esetben 9-szer nem így kellene dolgozni.
https://ergomania.blog.hu/2010/09/28/drotvaz_vagy_szoveg/full_commentlist/1#c11139114
Válasz erre: Drótváz vagy szöveg?
2010-09-28T10:17:43+02:00
2010-09-28T10:17:43+02:00
Rung András
http://blog.hu/user/87081
<a href="http://ergomania.blog.hu/2010/09/28/drotvaz_vagy_szoveg?fullcommentlist=1#c11139079" class="reply_nick_64312" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11139079 );">@Bajnok</a>: Értem, így egyben nem tudom. Talán a Jakob Nielsen oldalán, de szerintem ilyet részletesen leírva leginkább könyvekben találsz. Esetleg egy későbbi bejegyzésben tudok közölni valami fiktív leírást, ha hasznos, csak nem ígérem 100%-ra.
https://ergomania.blog.hu/2010/09/28/drotvaz_vagy_szoveg/full_commentlist/1#c11139079
Válasz erre: Drótváz vagy szöveg?
2010-09-28T10:14:07+02:00
2010-09-28T10:14:07+02:00
Bajnok
http://blog.hu/user/64312
<a href="http://ergomania.blog.hu/2010/09/28/drotvaz_vagy_szoveg?fullcommentlist=1#c11138956" class="reply_nick_87081" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11138956 );">@Rung András</a>: Nem is olyanra gondoltam, amit Te csináltál, hanem bíztam benne, hogy van valamilyen külföldi példa.<br />
Köszi a tippeket. <br />
Üdv<br />
Zsolt
https://ergomania.blog.hu/2010/09/28/drotvaz_vagy_szoveg/full_commentlist/1#c11138956
Válasz erre: Drótváz vagy szöveg?
2010-09-28T10:01:39+02:00
2010-09-28T10:01:39+02:00
Rung András
http://blog.hu/user/87081
<a href="http://ergomania.blog.hu/2010/09/28/drotvaz_vagy_szoveg?fullcommentlist=1#c11138927" class="reply_nick_64312" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11138927 );">@Bajnok</a>: Sajnos ilyenem nekem csak úgy van meg, hogy nem publikus, azaz megrendelésre készült. A <a rel="nofollow" href="http://wireframes.linowski.ca/">wireframes.linowski.ca/</a> alatt töméntelen drótvázas cikket találsz, amiben hasonló szemléletet nyomnak mint én, és ott esetleg találsz további izgalmas morzsákat is. Az árfogóbb folyamatok megszervezésében Peter Morville könyve segíthet: <a rel="nofollow" href="http://www.amazon.com/Information-Architecture-World-Wide-Web/dp/0596527349">www.amazon.com/Information-Architecture-World-Wide-Web/dp/0596527349</a>
https://ergomania.blog.hu/2010/09/28/drotvaz_vagy_szoveg/full_commentlist/1#c11138927
Válasz erre: Drótváz vagy szöveg?
2010-09-28T09:58:01+02:00
2010-09-28T09:58:01+02:00
Bajnok
http://blog.hu/user/64312
Nem vagyok profi ebben a témakörben, viszont érdekes.<br />
Tudnál a posztban említettekre egy jó példát linkelni? Köszi szépen.
https://ergomania.blog.hu/2010/09/20/regisztracios_folyamat_a_facebooktol_tobbet_varnek/full_commentlist/1#c11115360
Válasz erre: Regisztrációs folyamat: a facebooktól többet várnék
2010-09-25T09:12:29+02:00
2010-09-25T09:12:29+02:00
Rung András
http://blog.hu/user/87081
<a href="http://ergomania.blog.hu/2010/09/20/regisztracios_folyamat_a_facebooktol_tobbet_varnek?fullcommentlist=1#c11114774" class="reply_nick_512597" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11114774 );">@kickr</a>: Köszi, javítom.
https://ergomania.blog.hu/2010/09/20/regisztracios_folyamat_a_facebooktol_tobbet_varnek/full_commentlist/1#c11114774
Válasz erre: Regisztrációs folyamat: a facebooktól többet várnék
2010-09-25T00:55:07+02:00
2010-09-25T00:55:07+02:00
kickr
http://blog.hu/user/512597
(Az ismerősök keresése és az adatlap információ részhez véletlenül ugyanazt a képet tetted be.)
https://ergomania.blog.hu/2010/09/20/regisztracios_folyamat_a_facebooktol_tobbet_varnek/full_commentlist/1#c11114771
Válasz erre: Regisztrációs folyamat: a facebooktól többet várnék
2010-09-25T00:53:46+02:00
2010-09-25T00:53:46+02:00
kickr
http://blog.hu/user/512597
(Az adatlap információ és az ismerősök keresése részhez véletlenül ugyanazt a képet tetted be.)
https://ergomania.blog.hu/2010/09/20/regisztracios_folyamat_a_facebooktol_tobbet_varnek/full_commentlist/1#c11074856
Válasz erre: Regisztrációs folyamat: a facebooktól többet várnék
2010-09-21T14:10:02+02:00
2010-09-21T14:10:02+02:00
Rung András
http://blog.hu/user/87081
Igen, mert az acquaintance hosszú, nehéz leírni, modoros és kevesen ismerik, kb. olyan mint a testvérre a sibling. Igen, de egy közösségi fordítástól nem is lehet mást várni. Ez szerintem szimpla sóherság. Mert közösségi fordítás ok egy valódi közösségi szájtnál, de hát mindenki tudja, hogy a facebook az egy pénztermelő gépezet, amit mi üzemeltetünk, nem szeretetből kaptuk.
https://ergomania.blog.hu/2010/09/20/regisztracios_folyamat_a_facebooktol_tobbet_varnek/full_commentlist/1#c11074482
Válasz erre: Regisztrációs folyamat: a facebooktól többet várnék
2010-09-21T13:39:32+02:00
2010-09-21T13:39:32+02:00
kollinz
http://blog.hu/user/94273
Igen, ez a közösségi fordítás jó koncepciónak tűnt annak idején, de a megvalósítás tényleg egy csomó helyen béna lett. <br />
(Bár én angolul használom, de azt is el kell ismerni, hogy az 'ismerős' például sokkal pontosabb kifejezés a fb esetében mint a 'friend'.)
https://ergomania.blog.hu/2010/06/02/sikeres_weblap_a_webrobbanassal/full_commentlist/1#c10110161
Válasz erre: Sikeres weblap a webrobbanással
2010-06-10T09:33:03+02:00
2010-06-10T09:33:03+02:00
Rung András
http://blog.hu/user/87081
75 perces az anyag. Pörgős, folyamatos beszélgetés az említett témákban. A Gábor kérdez olyan dolgokat, amelyek vélhetőleg sokakat érdekelnek, én meg válaszolok:)
https://ergomania.blog.hu/2010/06/02/sikeres_weblap_a_webrobbanassal/full_commentlist/1#c10065577
Válasz erre: Sikeres weblap a webrobbanással
2010-06-05T23:30:53+02:00
2010-06-05T23:30:53+02:00
Dombóvari Árpád
http://blog.hu/user/321266
Webrobbanás? Jól hangzik. Kizárólag a webergonómia CD miatt szeretném megvenni ezt az oktatócsomagot, de sehol sem találom, hány perces hanganyagról van szó...<br />
<br />
András, meg tudnád nekem mondani, hogy legalább a webergonómia rész milyen hosszúra sikeredett?
https://ergomania.blog.hu/2009/10/06/bbc_otletes_es_modern/full_commentlist/1#c9850167
Válasz erre: BBC ötletes és modern
2010-05-16T16:54:12+02:00
2010-05-16T16:54:12+02:00
Kenéz
http://blog.hu/user/450763
Persze, amikor az ember kicsit gondolkodik, akkor mindjárt megvan a megoldás: [archive.org]<br />
<br />
<a rel="nofollow" href="http://web.archive.org/web/20061205041629/www.bbc.co.uk/?ok">web.archive.org/web/20061205041629/www.bbc.co.uk/?ok</a>
https://ergomania.blog.hu/2009/10/06/bbc_otletes_es_modern/full_commentlist/1#c9850064
Válasz erre: BBC ötletes és modern
2010-05-16T16:42:02+02:00
2010-05-16T16:42:02+02:00
Kenéz
http://blog.hu/user/450763
Nem tudom, a BBC webes történetéről mennyit tudtok, én még emléxem az előző tervezésére. Annak elég nagy feneket kerítettek, mint minden BBC-s fejlesztés az is nagyon alaposan meg volt támogatva elmélettel. Az pontosan úgy épült fel, ahogyan egy jó "hagyományos" rendszer: szimpla, nem túl mély menürendszer, világosan szétválasztott médiastruktúra (tévé, rádió, net, stb.). Ahogyan a könyvetekben megírtátok :) És mindezt elméletileg levezették, és aztán megcsinálták. Az, hogy sok pénz, az természetes, mert sok kutatás és tervezés előzte meg.<br />
<br />
Te is megmutattad a prezidben, hogy a reach nem elegendő ahhoz, hogy véleményt mondhassunk egy fejlesztés eredményéről. Viszont a BBC minden területen a megvalósításban ez elé megy, ahogyan az elméletben is tanítják, felméri az igényeket a megvalósítás előtt. Így mire elkészül a web, addigra tudják, hogy pontosan fogják szeretni azok, akiknek tervezték.<br />
<br />
Az elmúlt hetekben valakinek meg akartam mutatni, mint jó példát a klasszikus BBC portált, hát nem ebbe az újba botlottam :)) Erre hirtelen nem tudtam mit mondani, de időm sem volt. Őszintén, én nem szeretem az ilyet, egyelőre. Ha magától nem tökéletes, én nem fogok vele vacakolni. (Az pedig külön probléma, hogy a beállításokat cookie-kban tárolja, és ezeket pedig az AV programok nagy előrszeretettel törlik le…)<br />
<br />
Nem foglalkozom professzionális web tervezéssel, sem bírálattal, szimplán csak a munkám miatt kerültem kapcsolatba ismét a webbel. De jó a blogod, fogom figyelni... ;)
https://ergomania.blog.hu/2010/02/16/interju_a_webergonomiarol/full_commentlist/1#c9708103
Válasz erre: Interjú a webergonómiáról
2010-05-05T13:50:38+02:00
2010-05-05T13:50:38+02:00
Rung András
http://blog.hu/user/87081
<a href="http://ergomania.blog.hu/2010/02/16/interju_a_webergonomiarol?fullcommentlist=1#c9706530" class="reply_nick_321266" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 9706530 );">@Takács Árpád</a>: Sajnos júliusig a doktorim írom, és addig nem tudok írni semmit, non stop elfoglaltság, de utána feltámad. Elvileg majd jelenik meg a közeljövőben új smashingos cikkem, addig ez lesz az olvasóknak sajnos.
https://ergomania.blog.hu/2010/02/16/interju_a_webergonomiarol/full_commentlist/1#c9706530
Válasz erre: Interjú a webergonómiáról
2010-05-05T12:27:48+02:00
2010-05-05T12:27:48+02:00
Dombóvari Árpád
http://blog.hu/user/321266
Szia András!<br />
<br />
Mi lett a bloggal? Nem érsz rá csinálni?
https://ergomania.blog.hu/2008/12/17/milano_kozelebe_varese_be_utazunk_1_jegyvasarlasi_tapasztalatok/full_commentlist/1#c9673419
Válasz erre: Milánó közelébe Varese-be utazunk 1. (jegyvásárlási tapasztalatok)
2010-05-02T15:27:24+02:00
2010-05-02T15:27:24+02:00
Rung András
http://blog.hu/user/87081
Helyes:) akkor már a felső 1%-ba tartozol. És mi az összbenyomásod eddig? Miket olvastál már?
https://ergomania.blog.hu/2008/12/17/milano_kozelebe_varese_be_utazunk_1_jegyvasarlasi_tapasztalatok/full_commentlist/1#c9673132
Válasz erre: Milánó közelébe Varese-be utazunk 1. (jegyvásárlási tapasztalatok)
2010-05-02T14:57:51+02:00
2010-05-02T14:57:51+02:00
Yssy
http://blog.hu/user/329748
Értem...:)<br />
Magam is fejlesztő vagyok, és pont ezért kezdtem el olvasgatni a témában jobban...:)
https://ergomania.blog.hu/2008/12/17/milano_kozelebe_varese_be_utazunk_1_jegyvasarlasi_tapasztalatok/full_commentlist/1#c9666917
Válasz erre: Milánó közelébe Varese-be utazunk 1. (jegyvásárlási tapasztalatok)
2010-05-01T19:04:28+02:00
2010-05-01T19:04:28+02:00
Rung András
http://blog.hu/user/87081
Szia, alapvetően igazad van. Én egy fapados megoldást mondtam. Sokszor a fejlesztőknél még az ilyen pici változtatásokkal kapcsolatban is van ellenállás, ezért sokszor nem a legjobbat szoktam javasolni, hanem egy jót, amit valószínűleg megcsinálnak. Ez pont ugyan olyan, mint hogy nagyon sok helyen ott vannak a gigantikus legördülők, amelyek helyett sokkal jobban funkcionálnak sok esetben a jó "helyesírás" ellenőrzőkhöz hasonló auto-suggesetion rendszerek.
https://ergomania.blog.hu/2008/12/17/milano_kozelebe_varese_be_utazunk_1_jegyvasarlasi_tapasztalatok/full_commentlist/1#c9665512
Válasz erre: Milánó közelébe Varese-be utazunk 1. (jegyvásárlási tapasztalatok)
2010-05-01T16:12:30+02:00
2010-05-01T16:12:30+02:00
Yssy
http://blog.hu/user/329748
"<br />
Így lenne jó:<br />
<br />
-cég megnevezése<br />
-cég adószáma<br />
-ország<br />
-helység<br />
-irányítószám<br />
-utca/közterület neve, házszám"<br />
<br />
Bár valószínűleg nem vagyok annyira jártas ergonómiába mint te (és az adott oldalt sem használtam még), de én először kérném az irányítószámot, és csak azután a helység nevet, mert irsz. beírása után a helységnevet automatikusan ki lehetne tölteni egy listából. Persze helység módosítási lehetőség meghagyva.<br />
Egész jó ilyen listák érhetőek el neten, és sok pötyögést megspórolhat főleg egy hosszú városnévnél...
https://ergomania.blog.hu/2008/12/17/milano_kozelebe_varese_be_utazunk_2_jegyvasarlasi_tapasztalatok/full_commentlist/1#c9579630
Válasz erre: Milánó közelébe Varese-be utazunk 2. (jegyvásárlási tapasztalatok)
2010-04-24T13:16:03+02:00
2010-04-24T13:16:03+02:00
Rung András
http://blog.hu/user/87081
Teljesen igazad van. Én sokszor kerülöm tervezéskor a legördülőket. A legtöbb ember már tudja használni őket, de sokszor egy link vagy egy radio-gombos választás sokkal könnyebb. A nagyon hosszúakat meg különösen ellenzem, ahelyett már akkor jobb ez is: <a rel="nofollow" href="http://www.useit.com/alertbox/mega-dropdown-menus.html">www.useit.com/alertbox/mega-dropdown-menus.html</a>
https://ergomania.blog.hu/2008/12/17/milano_kozelebe_varese_be_utazunk_2_jegyvasarlasi_tapasztalatok/full_commentlist/1#c9276309
Válasz erre: Milánó közelébe Varese-be utazunk 2. (jegyvásárlási tapasztalatok)
2010-03-31T02:54:05+02:00
2010-03-31T02:54:05+02:00
blash
http://blog.hu/user/11657
Hello András!<br />
<br />
Tudom kicsit régi a bejegyzés, amihez írok, de csak nemrég kezdtem el olvasni az írásaidat, és a régiekkel kezdtem.<br />
<br />
Véletlenül megtaláltam, hogy mi ez a rövidítés: MI P.GA = Milano Porta Garibaldi.<br />
<br />
Elég szerencsétlen megoldás az utolsó oszlopban talalhato választósdi is, mikor csak egyet lehet kiválasztani, de ekkor semmi sem történik, lehet kattintani a "DETAILS BY SELECTION" gombra, hogy megjelenjen a járat részletei. Linkesíthettek volna, esetleg megcsinálhatták volna úgy, mint ahogy az azután megjelenő rész info oszlopa.<br />
<br />
<a rel="nofollow" href="http://img.photobucket.com/albums/v48/reg33/pics/trenitalia_bergamo_varese_details.png">img.photobucket.com/albums/v48/reg33/pics/trenitalia_bergamo_varese_details.png</a><br />
<br />
A menetrendet kicsit furcsáltam, hogy csak koran reggel van vonat. Már kezdtem pár pillanatra értékleni a mávot, majd felfedeztem az "all solutions" és a "next" gombokat. Persze az elsőt megnyomva is csak az első ötöt listázza ki. Ez már a régi elvirán is használhatóbb volt (:
https://ergomania.blog.hu/2010/02/16/interju_a_webergonomiarol/full_commentlist/1#c8890443
Válasz erre: Interjú a webergonómiáról
2010-03-01T14:08:56+01:00
2010-03-01T14:08:56+01:00
Rung András
http://blog.hu/user/87081
<a href="http://ergomania.blog.hu/2010/02/16/interju_a_webergonomiarol?fullcommentlist=1#c8889529" class="reply_nick_342148" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 8889529 );">@grofakos</a>: Ákos, én ezt nagyon optimista becslésnek tartom. Az 5% a plafon, de én inkább 1%-ra tippelnék. Ezt a arra alapozom, hogy nem nagyon találkoztam még ilyenekkel és a honlapok állapotát elnézve csak a legnagyobbak, vagy a legújítóbbak gondolnak erre.
https://ergomania.blog.hu/2010/02/16/interju_a_webergonomiarol/full_commentlist/1#c8889529
Válasz erre: Interjú a webergonómiáról
2010-03-01T12:48:19+01:00
2010-03-01T12:48:19+01:00
grofakos
http://blog.hu/user/342148
Kedves András!<br />
<br />
Nem bírom ki, hogy ne kérdezzek rá! Szerinted a magyar webáruház üzemeltetők hány százaléka végeztet ergonómiai elemzést az áruházán?<br />
A mi tippünk kb. 5-10% között van valahol.<br />
Természetesen a független elemzésekre gondoltam, nem a sajátjukra.<br />
<br />
Ákos
https://ergomania.blog.hu/2009/12/15/egy_eves_lett_az_ergomania/full_commentlist/1#c8286717
Válasz erre: Egy éves lett az Ergománia
2010-01-13T01:15:13+01:00
2010-01-13T01:15:13+01:00
Rung András
http://blog.hu/user/87081
Köszönöm, a jókívánság mindig időben jön.